تازه های سایت

کد مطلب: 51719
28. آذر 1401 - 8:49
 پیکارهای کشتی آزاد انتخابی همدان در حالی با قهرمانی مدعیان صاحب نام به پایان رسید که سقوط نهاوند به رتبه چهارم تیمی این مسابقات جالب توجه بود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، در این مسابقات که به میزبانی خانه کشتی شهر همدان برگزار شد، کشتی‌گیران شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، بهار، رزن، کبودرآهنگ و فامنین با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 کشتی نهاوند که روزگاری قهرمانان جهانی و آسیایی تحویل تیم ملی کشتی کشور می داد در رقابت های انتخابی استان به مقام چهارم رسید.

در این رقابت ها کشتی گیران همدانی توانستند با امتیاز ۱۹۹ و با اختلاف به نسبت سایر شهرستان‌ها به مقام قهرمانی برسند و شهرستان ملایر نیز با ۱۷۴ امتیاز بر سکوی دوم قرار گرفت و تویسرکان مدعی نوظهور مسابقات با ۹۹ امتیاز رتبه سوم را تصاحب کرد.

نکته جالب توجه در این دوره از مسابقات تنزل نهاوند به رتبه چهارم آن هم با تنها ۹۴ امتیاز بود که ثمره اختلافات و درگیری بین اهالی کشتی این شهرستان است.

نفرات برتر این مسابقات قرار است دی ماه در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور شرکت کنند.

تداوم ناکامی نهاوندی ها
کشتی گیران نهاوندی در رقابت‌های امسال نیز توفیق چندانی نداشتند و سکوی قهرمانی را به حریفان همدانی و ملایری خود هدیه کردند.

از مجموع ۱۰ وزن این مسابقات همدانی‌ها بیشترین قهرمانی را با تصاجب پنج وزن به ارمغان آوردند، ملایری نیز در سه وزن موفق به کسب عنوان نخست شدند.

بهار و فامنین نیز در این مسابقات به ترتیب مقام نخست وزن‌های ۸۶ و ۹۲ کیلوگرم را کسب کردند و جالب اینکه تویسرکانی‌ها که رتبه سوم تیمی را به دست آوردند، در بین نفرات اول اوزان مختلف جایگاهی نداشتند.

نهاوندی‌ها در این دوره از مسابقات فقط یک مقام دومی و یک عنوان سومی را به ارمغان آوردند که در تاریخ کشتی این شهرستان بی‌سابقه بود.

اهالی کشتی نهاوند در ماه‌های اخیر همواره درگیر حاشیه‌های متعدد بوده‌اند و بی‌توجهی به سازندگی، اختلاف بین مربیان، تغییرات مداوم در راس هیات کشتی این شهرستان باعث افت آن‌ها در میادین مختلف شده است.

دیدگاه شما