تازه های سایت

کد مطلب: 5160
8. آذر 1391 - 9:12
پایگاه خبری گرو : مسئول بسیج سازندگی ناحیه نهاوند گفت:‌ در حال حاضر اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید مد نظر قرار بگیرد و اگر در این عرصه پیروز شویم دشمنان را خلع سلاح کرده‌ایم.

پایگاه خبری گرو :محسن رحیم پور افزود: در حال حاضر اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید مد نظر قرار بگیرد و اگر در این عرصه پیروز شویم دشمنان را خلع سلاح کرده‌ایم.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه نهاوند بیان داشت:‌ بسیج سازندگی برگرفته از انقلاب عاشورایی در زمینه‌های مختلفی در راستای رشد و توسعه کشور فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی عنوان کرد: فعالیت‌های عمرانی، خدمات‌رسانی، آموزشی، حفظ محیط زیست، منابع طبیعی و سلامت افراد در مناطق محروم از جمله کارهایی هستند که توسط بسیجیان در راستای محرومیت‌زدایی صورت می‌‌گیرد.

رحیم‌پور در ادامه سخنانش بیان داشت: هدف کلی بسیج سازندگی غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، استفاده از تجربه‌ها و توان فنی بسیجیان و ترویج فرهنگ کار با روحیه بسیجی است.

وی ادامه داد: انجام فعالیت‌های گروهی، کمک به مشکلات بیکاری جوانان، توسعه کارآفرینی به صورت ایجاد اشتغال موقت و پایدار و کمک به محرومیت‌زدایی با ارائه خدمات پزشکی و عمرانی در روستاها از دیگر اولویت‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه نهاوند با بیان عملکرد بسیج سازندگی ناحیه نهاوند در سال 91 تصریح کرد: یک‌هزار و 541 نفر اردو در قالب طرح هجرت دانش‌آموزی برادر و خواهر در شهرستان نهاوند و بخش خزل با مشارکت آموزش و پرورش در 32 مدرسه صورت گرفته است.

وی ابراز داشت: ساخت پروژه‌های عمرانی از قبیل زمین ورزشی روستای فیازمان، خانه بهداشت روستای زرامین، آسفالت روستای تکه و فیازمان، نصب سبدهای زباله در تعدادی از روستاها از جمله فعالیت‌های ما طی امسال بوده است.

رحیم‌پور با اشاره به ساخت غسالخانه‌های لواشان و ده‌حیدر اضافه کرد: تعمیر مساجد روستای کفراش و کیان، ساخت 50 درصد حسینیه لیلان و جدول‌کشی روستای گنبدکبود در قالب اردوهای جهادی دانشجویی و بسیج محلات و پایگاه‌ها نیز از دیگر اقدامات بسیج سازندگی نهاوند به شمار می‌رود.

وی تأکید کرد: در راستای ارائه ویزیت و داروی رایگان نیز با همکاری بهداری سپاه، بسیج جامعه پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند تیم‌های پزشکی در مناطق محروم برای ارائه خدمات مستقر شدند.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه نهاوند گفت:‌ تهیه سبد کالا و جهیزیه در جشن عاطفه‌ها با همکاری کمیته امداد، کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای عتبات عالیات نیز از دیگر فعالیت‌های اجرایی بسیج سازندگی بوده است.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال موقت به صورت فردی با همکاری نهادها و ادارات شهرستان از قبیل جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در دستور کار قرار دارد، بیان داشت: در راستای اجرای این مهم و ایجاد اشتغال از طریق ارائه تسهیلات به بسیجیان جویای کار متخصص، با همکاری شرکت بین‌المللی نگار نصر 550 میلیون تومان تسهیلات به بسیجیان ارائه شده است.

رحیم‌پور یادآور شد:‌ اثربخشی و ترویج فرهنگ خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی، تقویت حفظ نوع‌دوستی و افزایش سطح سلامت و ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست از دیگر برنامه‌های مهم و مد نظر بسیج سازندگی است که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید ایرانی بسازیم که هرکس از هر کجای دنیا به این کشور نگاه کرد معجزه اسلام را در سازندگی یک کشور و ملت ببیند.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه عاشورا و امر به معروف و نهی از منکر که پیام آن است در حقیقت همان فرهنگ بسیجی بوده که در آن زمان اتفاق افتاده و ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: باید با خدمت‌رسانی در مناطق محروم در راستای تقویت و توسعه بنیه اسلام بکوشیم.

دیدگاه شما