تازه های سایت

کد مطلب: 50927
21. شهريور 1401 - 10:54

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، ضرغام احمدوند فرماندار نهاوند در جلسه مشکلات زنان کارآفرین این شهرستان اظهار داشت :کارآفرینی امری دشوار است و زنان کارآفرین می‌توانند از نظر نیروی کار عامل مهمی برای توسعه به شمار آیند، بانوان کارآفرین با ایده‌های خلاقانه کسب و کار و شرکت‌های موفق‌ خود در حال تغییر دنیا هستند.

فرماندار نهاوند گفت: در جهان زنان هر روز نقش بزرگ‌تری در اقتصاد کشور خود دارند.

وی افزود : امروزه نقش زنان در ایجاد کسب و کارهای جدید مورد توجه قرار گرفته و سهم وسیعی از زنان از همین طریق وارد بازار کار شده‌اند. 

وی تصریح کرد: هدف از تشکیل این جلسه نشستن پای درد دل کارآفرینان و بررسی مشکلات و موانع سد کار آنهاست .

فرماندار نهاوند بیان داشت : مهمترین مشکلاتی که در سطح شهرستان نهاوند برای کارآفرینان مطرح است ، مشکل بازار فروش به محلی برای عرضه محصولات کارگاههای خانگی و عدم نمایشگاه دائمی صنایع دستی است.

احمدوند با اشاره به اینکه کار واسطه به ضرر تولید کننده و خریدار است ، گفت : ایجاد بازارچه‌های دائمی نمایشگاه فروش محصولات کارگاه های خانگی و مشاغل خانگی می توانند به رونق این کارگاه ها کمک کند ،این نمایشگاه دائمی می تواند به حذف واسطه کمک کند و خریدار و کارآفرین به صورت مستقیم با هم در ارتباط باشد .

وی افزود : صنایع دستی باید در دسته های مختلف دسته بندی شوند و قالب بندی شده و برای هر دسته اتحادیه ای تشکيل شود تا در غالب آن اتحادیه ها به مشکلات این اقشار رسیدگی شود و در راستای توسعه گام های بعدی را برداریم. 

فرماندار نهاوند ضمن اینکه مسئولین دغدغه ی بیشتری برای مشاغل خانگی و کارآفرینان دارند ، و معتقدیم که مشکلات باید ابتدا در سطح شهرستان سپس استان و کشور مرتفع شود، گفت: دغدغه های ما مسئولین در شهرستان برای صنایع دستی و مشاغل خانگی خیلی بیشتر از خود کارآفرینان است و به همین منظور پیگیر احداث خانه خلاق و نمایشگاه دائمی صنایع دستی در شهرستان هستیم و به زودی این دو مرکز راه اندازی خواهند شد.

دیدگاه شما