تازه های سایت

کد مطلب: 50877
13. شهريور 1401 - 9:21
یادواره شهید آیت الله «علی قدوسی نهاوندی» در روز چهاردهم شهریور در مصلی نماز جمعه شهرستان نهاوند برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، در راستای برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان در سال ۱۴۰۲، یادواره شهید آیت الله « علی قدوسی» در روز «دوشنبه» ۱۴ شهریور ساعت ۱۰، در مصلی نماز جمعه شهرستان نهاوند برگزار خواهد شد.

این یادواره به همت ستاد برگزاری مراسم یادواره شهید آیت الله «قدوسی نهاوندی»، همراه با سخنرانی حجت الاسلام «صادق رحیمی» معاون قضایی رئیس قوه قضاییه و مداحی «علیرضا کارگر» برگزار خواهد شد.

آیت‌الله «علی قدوسی» مردی از تبار اعتبار و اجتهاد که ۱۲ مرداد سال ۱۳۰۶ در شهرستان نهاوند به دنیا آمد. در ۳۶ سالگی به درجه اجتهاد رسید و سوای ویژگی‌های برجسته شخصی و شخصیتی اش در برهه‌های مهم تاریخی مثل جریان ملی شدن صنعت نفت، نهضت فدائیان اسلام و ضدیت با حزب توده، رد پایی از خود به جا گذاشته است.

پس از مدتی برای ختم غائله بی‌نظمی دادگاه‌ها، طی حکمی از سوی امام خمینی (ره) شهید قدوسی به سمت دادستانی کل کشور منصوب شد.

از اصلی‌ترین فعالیت‌های شهید پس از انتصاب به سمت دادستانی کل کشور، مبارزه با گروهک‌های مسلح منافقین و ضدانقلاب بود. او به همراه افرادی، چون شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و شهید لاجوردی توانست اقدامات موثری در سرکوبی جریانات ایجاد شده از سوی منافقین و ضدانقلاب انجام دهد.

سرانجام در روز سه شنبه ۱۴ شهریور ساعت ۸ و ۴۰ دقیقه صبح وی در حالی که قصد عزیمت به محل کار را داشت بر اثر انفجار بمب آتش‌زا در یکی از دفاتر ساختمان مرکزی دادستان کل انقلاب مجروح شد. او را به بیمارستان رساندند، ولی در ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه همان روز به خیل شهدا پیوست.

دیدگاه شما