تازه های سایت

کد مطلب: 50870
12. شهريور 1401 - 8:40
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند، گفت: رزمایش قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی در روستاهای محروم استان همدان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، میثم قیاسی رئیس اداره دامپزشکی نهاوند با اعلام این خبر، اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته دولت و بر اساس برنامه سازمان دامپزشکی کشور ، مأموریت قرارگاه محرومیت‌زدایی جهاد دامپزشکی در روستاهای محروم فعالیت خود را شروع کرد.
وی گفت : کنترل بیماری‌های دام و طیور از جمله وظایف دامپزشکی است که در این راستا می‌توان بمنظور اجرای سیاست های سازمان دامپزشکی از استعداد و ظرفیت های گروه‌های جهادی در مناطق روستایی جهت خدمت رسانی و محرومیت زدایی استفاده بهینه کرد.

وی در ادامه بیان کرد : تیمی متشکل از ۵ نفر دکترای دامپزشک به همراه ۱۰ نفر از کارشناسان و تکنسین های اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند و ملایر در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در منطقه روستایی و محروم علی آباد دمق از توابع بخش جوکار شهرستان ملایر با حضور مسئول پهنه قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی استان همدان ، زنجان و قزوین به مدت ۲ روز بصورت رایگان دام های سبک و سنگین و طیور بومی این روستا را مورد معاینه، واکسیناسیون تب برفکی و درمان قرار دادند.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند افزود: قرارگاه استانی محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی استان همدان با همکاری اداره کل دامپزشکی استان و شهرستان نهاوند و ملایر در منطقه محروم و روستایی علی آباد دمق از توابع بخش جوکار شهرستان ملایر به تعداد بالغ بر ۳۰ هزار راس دام سبک و ۵۰۰ راس دام سنگین مورد واکسیناسیون تب برفکی و ۱۰۰ مورد ویزیت و درمان رایگان انجام داد.

مسئول پهنه قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی استان همدان ، زنجان و قزوین اظهار داشت : شناسایی بیماری‌های دامی و جلوگیری از گسترش اینگونه بیماری‌ها، درمان بیماری‌های دام و طیور، توزیع داروهای رایگان، واکسیناسیون فصلی دام و آموزش اقدام‌های پیشگیرانه به دامداران از جمله اهداف مهم حضور این تیم جهادی در منطقه خواهد بود.

یاسین خویشوند گفت: این قرارگاه‌ با سه مأموریت اصلی یعنی محرومیت زدایی، پیشگیری از بیماری ها دام و طیور، مدیریت بیماری و آموزش و ترویج مسائل مرتبط با دامداری فعالیت خود را آغاز کرد.

خویشوند در ادامه بیان کرد: با حضور نیروهای ارزشی و جهادی و متخصص دامپزشکی می‌توان بهترین عملکرد را برای یک کار اساسی در پیشگیری و کنترل بیماری های دام و طیور در مناطق محروم انجام داد.

انتهای پیام

دیدگاه شما