تازه های سایت

کد مطلب: 50837
8. شهريور 1401 - 8:54
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: سه شکارچی که مبادرت به شکار غیرمجاز جانوران وحشی در نهاوند کرده بودند دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، عزیز قیاسی در‌گفت و گو با خبرنگار ما گفت: روز جمعه عوامل انتظامی پاسگاه دهفول نهاوند سه نفر شکارچی که اهل استان کرمانشاه بودند را به اتهام شکار غیر مجاز دو سر خرگوش به همراه سلاحهای شکاری دستگیر کردند.

  وی اظهار داشت: با پیگیری‌های اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند متهمین با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

  قیاسی افزود: دادستانی نهاوند به دلیل ارتکاب به جرم متهمین با صدور قرار مجرمیت پرونده مربوط را به دادگستری شهرستان ارجاع تا نسبت به تعیین کیفر جزایی آنان نیز اقدام شود. 

وی ادامه داد: ضمنا با توجه به مقررات شکار و صید مبلغ نه میلیون ریال ضرر و زیان وحوش شکار شده نیز از شکارچیان وصول و به حساب خزانه دولت واریز شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: با توجه به قوانین و مقررات شکار و صید، شکارچیان مزبور با توجه به شکار در فصل و ساعات ممنوع به مدت ۶ سال از شکار و صید و حمل سلاح محروم شدند. 

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بازدید و بررسی واحدهای آلاینده مستقر در محور نهاوند به کرمانشاه، توسط ماموران اجرایی و ضابطین دادگستری محیط زیست انجام شد.

  قیاسی بیان داشت: چندین واحد تولیدی، صنعتی و معدنی اعم تولید آسفالت، لبنی، کشتار گاهی، دولومیت و کشاورزی همانند ماهی سرا بدلیل آلودگی های زیست محیطی اعم از هوا و آب برای آنها اخطاریه صادر شد.

وی در پایان گفت: چنانچه آلودگی واحدهای مورد نظر استمرار یابد نه تنها در لیست صنایع  و واحدهای آلاینده استان قرار می گیرند بلکه وفق مقررات متصدیان مربوط به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

دیدگاه شما