تازه های سایت

کد مطلب: 50775
1. شهريور 1401 - 9:19
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: متصدیان دو واحد آلاینده جهت اعمال کیفر به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو،عزیز قیاسی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در مرداد ماه امسال از ۲۲ واحد تولیدی و خدماتی شهرستان بازدید و پایش های مختلف توسط بازرسین و کارشناسان محیط زیست به عمل آمده است.

وی ادامه داد: در این بازرسی ها به بیش از ۱۶ واحد تولیدی، خدماتی که موجبات آلودگی محیط زیست را فراهم آورده اند اخطاریه زیست محیطی جهت رفع آلودگی ابلاغ شده است.

قیاسی افزود: در این بازدیدها متصدیان دو واحد آلاینده جهت اعمال کیفر به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: در این ماه در راستای تغییر کاربری و صدور استقرار و پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و خدماتی به بیش از ۱۰ مورد پاسخ مقتضی داده شده است.

دستگیری و معرفی دو شکارچی متخلف به مرجع قضایی

قیاسی اظهار داشت: با توجه به شکار غیر مجاز سه قطعه کبوتر وحشی توسط دو نفر شکارچی در محدوده منطق تیراندازی و شکار ممنوع آردوشان نهاوند اقدامات قانونی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: این دو نفر شکارچی به اتهام شکار غیر مجاز ضمن صدور کیفر خواست از سوی دادستانی شهرستان نهاوند در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو نهاوند متهمین بدلیل شکار غیر مجاز در فصل و مکان ممنوع و همچنین حمل سلاح غیر مجاز به پرداخت هشتاد میلیون ریال جزای نقدی و ضبط سلاح شکاری در حق دولت محکوم شدند.

قیاسی افزود: شهروندان محترم شایسته است با توجه به خشکسالی‌های سال‌ گذشته و جاری بیش از پیش حامی و حافظ جانوران وحشی باشند چرا که نقش و حضور بی بدیل آنان در زندگی انسان‌ها بسیار پررنگ و مفید است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: پرندگان در دفع و کنترل آفات و برخی از جانوران در پاکسازی طبیعت از حیث وجود لاشه ها و بیماری‌های خطرناک به یاری انسانها می آیند.

وی بیان داشت: با عنایت به اصلاحات به عمل آمده در قانون شکار و صید، چنانچه شکارچیان مبادرت به شکار غیر مجاز جانوران وحشی نمایند ،حسب مواد ۱۰،۱۱،۱۲،۱۳ قانون شکار و صید به کیفرهایی  از سه ماه و یک روز تا سه سال حبس و پرداخت جزای نقدی ازسه میلیون ریال تا هشتاد و پنج میلیون ریال محکوم خواهند شد.

قیاسی افزود: ضمن اینکه الزاما مجاب به پرداخت ضرر و زیان جانور وحشی تلف شده و محرومیت از شکار و صید و حمل سلاح شکاری محکوم می گردند از این رو شایسته است ضمن حمایت و حفاظت از تنوع زیستی و جانوران وحشی محیط پیرامون از شکار و صید آنان خودداری شود.

دیدگاه شما