تازه های سایت

کد مطلب: 50773
1. شهريور 1401 - 9:12
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: از آغاز برداشت گندم ۳۱۳ هزار و ۸۸۳ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مسعود بکایی افزود: خرید تضمینی گندم امسالدر مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  ۵۹ درصد افزایش  داشته است.

او افزود: از این میزان ۱۹ هزار و ۷۱۲ میلیارد ریال آن پرداخت و مابقی نیز به تدریج به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

۵۲ مرکز خرید تضمینی گندم در  استان همدان ایجاد  و خرید تضمینی گندم از اول تیر آغاز شده است.

کشاورزان شهرستان رزن با بیش از ۹۰ هزار تن بیشترین میزان گندم تولیدی را به مراکز خرید تضمینی در سطح استان همدان تحویل داده اند و شهرستان نهاوند نیز با بیش از ۶۵ هزار تن گندم در رده دوم قرار دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان افزود: میزان خرید گندم در شهرستان اسدآباد ۴۴ هزار و ۹۳۳ تن، کبودرآهنگ ۵۵ هزار و ۹۳۲ تن و همدان نیز ۱۵ هزار و ۹۸۳ تن است.

بکایی گفت: از این تعداد ۲ مرکز خرید به صورت دولتی و مابقی مراکز مربوط به بخش خصوصی و مباشرین تعاونی روستایی و کارخانجات آرد فعال هستند که تا پایان شهریور کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان را انجام می‌دهند.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی (آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که براساس آخرین آمار‌های منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

دیدگاه شما