تازه های سایت

کد مطلب: 50599
12. مرداد 1401 - 2:28

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، جلسه بررسی مسائل و مشکلات کشتارگاه ستاره طیور فیروزان شهرستان نهاوند با حضور معاون عمران و برنامه ریزی فرماندار، رئیس اداره طیور سازمان جهاد کشاورزی استان ، رئیس اداره صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان ، روسای ادارات مرتبط و مسئول کشتارگاه و تعاونی مرغداران شهرستان در محل سالن فرمانداری برگزار شد.

معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان نهاوند دراین جلسه بیان داشت: حمایت از تولید و رونق تولید و پاسخگویی به مشکلات واحدهای تولیدی و ایستادگی در برابر تنش های بازار ناشی از تحریم‌های ظالمانه وظیفه تمام تولیدکنندگان و مسئولین می باشد.

جعفر سلگی افزود: صنعت مرغداری شهرستان با مشکلات نظیر خدمات و حمل ونقل، عدم در نظر گرفتن بازار مصرف بهینه ، عدم محدودیت ورود مرغ از شهرستان های همجوار و عدم تامین نهادهای دامی مناسب زمینه نابسامانی را برای تولیدکنندگان فراهم نموده است که نیاز است با تعامل درون دستگاهی و پرداخت تسهیلات در جهت حمایت و تشویق صنعت مرغداری گام برداریم.

معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری تاکید کرد: در شهرستان نهاوند بالغ بر ۹۰ واحد مرغداری فعال با ظرفیت ۱ میلیون قطعه جوجه ریزی در دوره است که در سالجاری به دلیل حذف ارز ترجیحی نهادهای دامی جوجه ریزی با شوک و کاهش چشمگیری روبرو شده است.

در پایان پس از بحث و بررسی پیرامون موضوعات دستور جلسه و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات هر یک از اعضای این کارگروه، به منظور تسهیل و تسریع در روند حل مشکلات کشتارگاه طیور و بهبود وضعیت صنعت مرغداری در شهرستان، تصمیمات مقتضی اتخاذ و دستورات لازم صادر شد.

دیدگاه شما