تازه های سایت

کد مطلب: 50598
12. مرداد 1401 - 2:27
خرید تضمینی گندم در استان همدان به بیش از ۲۸۸ هزار تن رسید.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان این استان به ۲۸۸ هزار و ۶۴۳ تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد افزایش یافته است.

مسعود بکایی  با اشاره به اینکه گندم تضمینی خریداری شده در استان تاکنون به۳۳ هزار و ۴۴۵ میلیارد ریال رسیده است، گفت: از این میزان ۱۶ هزار و ۲۹ میلیارد ریال آن پرداخت و مابقی نیز به تدریج به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

او گفت: کشاورزان شهرستان رزن با ۸۵ هزار و ۸۶۹ تن بیشترین میزان گندم تولیدی را به مراکز خرید تضمینی در سطح استان همدان تحویل داده اند و شهرستان نهاوند نیز با۶۲ هزار و ۶۲۵تن گندم خریداری شده در رده دوم قرار دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان افزود: میزان خرید گندم در شهرستان اسدآباد ۴۳ هزار و ۹۱۲ تن، کبودرآهنگ ۴۷ هزار و ۴۴۷ تن و همدان نیز۱۳ هزار و ۹۳ تن است.

بکایی با بیان اینکه ۵۲ مرکز خرید تضمینی گندم در سطح استان همدان ایجاد شده است، گفت: از این تعداد ۲ مرکز خرید به صورت دولتی و مابقی مراکز مربوط به بخش خصوصی و مباشرین تعاونی روستایی و کارخانجات آرد فعال هستند که تا پایان شهریور کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان را انجام می‌دهند.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی (آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمار‌های منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

دیدگاه شما