تازه های سایت

کد مطلب: 50417
24. تير 1401 - 15:26
دادستان همدان از دستگیری مدیر 15 گروه تلگرامی غیراخلاقی و مستهجن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، «حسن خانجانی موقر» در گفت و گویی از دستگیری مدیر15 گروه تلگرامی با محتوایات انحرافات اخلاقی و مستهجن خبر داد و گفت: مدیر این کانال ها و گروه ها تنها یک جوان 23 ساله بوده که به بهانه افزایش ممبر (کاربر) برای بازدید گرفتن از مطالب انتشاری، یک گروه موسیقی ایجاده کرده بود.

وی اظهار کرد: متهم از این گروه موسیقی، به عنوان یک گروه پوششی استفاده می کرده تا  لینک های 15 گروه و کانال تلگرامی دیگر خود را با محتویات غیراخلاقی و پورنوگرافی در آن نشر دهد.  

دادستان همدان افزود: با این وجود پس از پیگیری ها و ورود پلیس فتا، در نهایت فرد خاطی شناسایی و دستگیر و در حال حاضر تعدادی از گروه ها و کانال های او از دسترس خارج شده است.

خانجانی موقر در ادامه با بیان اینکه نمی توان از عصر ارتباطات عقب ماند و بهره مندی از تکنولوژی در این حوزه ضرورت جامعه امروزی است، تصریح کرد: در این شرایط وظایف والدین نسبت به حفظ سلامت اخلاقی، روحی و جنسی فرزندان بیشتر از گذشته شده است.

وی با تأکید بر اینکه خانواده ها باید دوست اصلی و نخستین فرزندان خود باشند، عنوان کرد: قرار نیست که والدین به طور مداوم فرزندان و یا گوشی های همراه آنان را کنترل کنند، بلکه با فراگیری سواد رسانه با رفتاری صمیمانه طرز استفاده صحیح از فضای مجازی را به آنان بیاموزند.

این مقام مسئول قضایی همچنین گفت: هستند نوجوانان و جوانانی که حتی در خانواده های تحصیل کرده و یا مذهبی بزرگ شده اند اما بی توجهی والدینشان به مسائل و مشکلات فضای مجازی، سبب شده فرزندانشان در گرداب ناامن و افسارگسیخته فضای مجازی گرفتار شوند.

دیدگاه شما