تازه های سایت

کد مطلب: 50410
23. تير 1401 - 8:46
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: محفل شعر عفاف و حجاب و دهه ولایت با همکاری کانون بسیج هنرمندان در محل این اداره با حضور هنرمندان این عرصه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، این محفل با حضور امیر بحیرایی ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند ،خانم نظام الاسلامی مسئول بسیج هنرمندان و جمعی از هنرمندان و  اساتید انجمن های ادبی شهرستان در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) برگزار شد.

در ابتدا امیر بحیرایی ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر با اشاره به هفته عفاف و حجاب و اهمیت آن در سخنان ائمه و بزرگان دین در سلامت جامعه و خانواده همگی ما به عنوان اعضای یک جامعه اسلامی و متدین موظف به ترویج فرهنگ و عفاف هستیم.

وی افزود: امنیت روانی جامعه و خانواده رابطه مستقیمی با عفاف و حجاب دارند و دشمنان با واقف بودن بر این امر کانون سلامت خانواده و جامعه را هدف قرار داده اند و با انواع شیوه ها و برنامه ها در بستر فضای مجازی کانون خانواده را مورد هجوم گسترده ای در حیطه فرهنگ تدارک دیده است.

بحیرایی گفت: که ما می توانیم با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب  با تکیه بر عناصر فرهنگی بومی و منطقه ای و همچنین سر لوحه قرار دادن گفته های بزرگان دین پیرامون حجاب و عفاف و همچنین استفاده از ابزارهای هنری و فرهنگی بالخص در حوزه انجمن های ادبی و ارائه فرهنگ عفاف و حجاب در قالب شعر و ادبیات بتوانیم بیشترین اثر گذاری را داشته باشیم.

وی در ادامه با توجه به تهاجم گسترده فرهنگ غربی در حوزه خانواده و عفاف و حجاب بر تمامی ارکان جامعه از کنترل جمعیت تا آسیب پذیری نوجوانان و جوانان در حوزه حجاب توجه به فرهنگ عفاف و حجاب را از اهمیت ویژه ای برخوردار نموده است و ما همگی موظف به پاسداشت چنین فرهنگی برای سلامت و امنیت جامعه هستیم وی با اشاره به مزایای چنین فرهنگی عنوان نمود امید است که چنین برنامه هایی را بتوانیم در فضای شهری و در فضای مختلف با حضور مردم برگزار کرد تا بازخورد بیشتری در میان مردم داشته باشد.

در ادامه تنی چند از ادبا و شاعران ابتدا به آسیب شناسی شعر و ادبیات در حوزه فرهنگ و عفاف پرداختن و در پایان چند تن از شعرا پیرامون امر به معروف ،فرهنگ عفاف و حجاب و دهه ولایت به شعر خوانی پرداختن این محفل ادبی به پایان رسید .

دیدگاه شما