تازه های سایت

کد مطلب: 50407
23. تير 1401 - 8:38
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با بیان اینکه از ابتدای تیرماه روند افزایشی بیماری کرونا راه شاهد هستیم گفت: مردم نسبت به واکسیناسیون کرونا اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، فاطمه ترکمان‌اسدی؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، از روند افزایش ابتلا به کرونا در استان ابراز نگرانی کرد و اظهار کرد: تغییر زیرسویه‌ای که در جامعه قالب شده، کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رفتار متفاوت کووید ۱۹ باعث شده این ویروس قابلیت سرایت بیشتری داشته باشد.

وی گفت: متاسفانه از ابتدای تیرماه روند افزایشی بیماری کرونا را در کشور و استان شاهد هستیم به طوری که تعداد مراجعان سرپایی و بستری بیمارستانی افزایش قابل توجهی داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا تأکید کرد: مردم همچنان توصیه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در فضای سربسته را رعایت کنند و حتما برای تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

 ترکمان اسدی به استفاده کودکان ۵ تا ۱۲ ساله از واکسن سینوفارم و پاستوکووک اشاره کرد و افزود: تمام مراکز خدمات جامع سلامت نزدیک محل سکونت افراد تنوعی از واکسن‌ها را دارند که با مراجعه به این مراکز می‌توان به انتخاب خود واکسن مورد نظر را انتخاب و تزریق کرد.

وی با بیان اینکه البته طبق مطالعات صورت گرفته تفاوت چشمگیری هم نسبت به نوع واکسن‌ها وجود ندارد تصریح کرد: افراد می‌توانند در مراکز واکسیناسیون نسبت به نوع واکسن تزریقی مشاوره‌هایی را از عوامل بهداشتی و درمانی دریافت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا گفت: در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان لیست مراکز خدمات جامع سلامت برای تزریق واکسن به همراه نوع واکسن‌های موجود تهیه شده و افراد می‌توانند اطلاعات لازم در این زمینه را کسب و نسبت به واکسیناسیون خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما