تازه های سایت

کد مطلب: 50371
19. تير 1401 - 13:02
رئیس اداره دامپزشکی نهاوند گفت: با نظارت ۳ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی بر کشتار دام در عید قربان در شهرستان نهاوند نظارت می شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو،  میثم قیاسی در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان گفت: از شهروندان درخواست داریم به منظور رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از انتشار بیماری های قابل انتقال از دام به انسان در روز عید قربان حتی المقدور دامهای قربانی خود را در کشتارگاه صنعتی دام کشتار کنند. 

وی اظهار داشت: شهروندان با این اقدام از خدمات رایگان بازرسی بهداشتی و شرعی بازرسان اداره دامپزشکی شهرستان بهره مند شوند. 

قیاسی افزود: شهروندان در غیر این صورت برای نظارت شرعی و بهداشتی با شماره ۱۵۱۲ تماس حاصل کرده و از خدمات رایگان اکیپ های ثابت و سیار دامپزشکی بهره مند شوند. 

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به فصل تابستان و گرمای هوا و تاکید به سلامت جامعه و کنترل بیماری های مشترک انسان و دام  از جمله تب خونريزي دهنده كريمه-كنگو (CCHF) و مخاطرات بهداشتی کشتار غیرمجاز دام و با توجه به حجم قابل ملاحظه ذبح دام در عید قربان نطارت توسط این اداره انجام می شود.

   رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند گفت: این اداره با تشکیل ۳ اکیپ ثابت و سیار نظارتی و بازرسی که ۲ نفر دامپزشک، ۶ نفر بازرس بهداشت گوشت و ۲ ناظر شرعی این اکیپ ها را همراهی می کنند. 

قیاسی عنوان کرد: این اکیپ ها نظارت بهداشتی بر روند ورود و کشتار دام در سطح شهرستان را بر عهده خواهند داشت.

دیدگاه شما