تازه های سایت

کد مطلب: 49909
1. خرداد 1401 - 8:38
شهردار نهاوند با بیان اینکه توسعه فضای سبز و ایجاد پارک‌ها در محلات و آسفالت محله‌های شهری از اولویت اقدامات در حال اجراست، گفت: همه محلات شهر نهاوند صاحب پارک می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مجید یوسفی‌نوید در حاشیه بازدید از پروژه‌های در دست اجرای شهرداری نهاوند در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی چهار پارک محلی در محلات شهر نهاوند آغاز شده است و تا پایان فصل کاری اتمام و افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که پارک‌های محلات مطالبه محلی مردم است، افزود: پارک بادام در شهرک شهید حیدری با عنوان "باغ بادام" در ۱۳هزار مترمربع با ۳۵میلیارد ریال اعتبار و مجهز به فضای بازی کودکان، چمن مصنوعی، غرفه، رستوران و فضای اسکیت خواهد بود.

یوسفی‌نوید ادامه داد: هم‌چنین پارک صخره‌ای دوخواهران با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار در محله دوخواهران و بوستان «بانوان نرگس» با هدف پر شدن خلأ فضای تفریحی و فرهنگی که خاص بانوان است در چهارهزار مترمربع و پنج میلیارد تومان اعتبار در فضایی دارای حصار و با در نظر گرفتن شرایطی برای بازی کودکان با پیش‌بینی بهره‌برداری و اتمام یک‌ساله احداث می‌شود که تا ۶ هکتار درحال گسترش است.

شهردار نهاوند تصریح کرد: از آنجایی که یکی از مطالبه‌های جدی بانوان نهاوندی و همچنین شورای فرهنگ عمومی شهرستان احداث پارک بانوان مطرح شده بود این مهم در دستور کار قرار گرفت.

وی یادآور شد: این بوستان دارای فضای ورودی پارک و آب‌نما، زمین والیبال و بسکتبال، آلاچیق و مسیر پیاده‌راه، فضای بازی کودکان و نورپردازی است.

یوسفی‌نوید خاطرنشان کرد: پارک محله‌ای شهرداری نهاوند با اعتباری افزون بر هشت‌و نیم میلیارد تومان در محله گوشه سرآسیاب با مساحت ۵۵۰۰ متر مربع با فضای بازی کودکان به مساحت ۲۰۰ مترمربع، فضای میدان‌گاهی برای جشن و مناسبت‌ها به مساحت ۵۰۰ متر مربع، مسیر سلامت و ست ورزشی در حال اجراست.

 وی با بیان این‌که با اجرای پارک‌های محله‌ای سرانه پارک‌ها و فضای سبز در نهاوند دو برابر خواهد شد، تصریح کرد: برخی محلات شهر در بحث فضای سبز، پارک‌های تفریحی و ساماندهی موقعیت‌های تهدیدزا و ناامن، مغفول و فراموش شده بود که با تعریف فضای تفریحی و تجهیز آن، پارک‌های محله‌ای ایجاد و موقعیت‌های فرهنگی هم توسعه پیدا می‌کند.

به گفته‌ی یوسفی‌نوید در حال حاضر  چهار پارک در مرحله اجرایی قرار دارد و مناطقی از جمله حسابی، مهدیه، شاطرآباد هم با شناسایی زمین، صاحب پارک‌های محلات خواهند شد.

شهردار نهاوند در ادامه اظهار کرد: دیگر پروژه‌ی در حال اجرای شهرداری نهاوند اجرای باند کندرو در خروجی شهر از محور کرمانشاه است که ادامه چهارباغ و ورودی و خروجی شهرک شهیدحیدری است و تاکنون چهار میلیارد هزینه جدول‌گذاری، آسفالت و سایر موارد شده است.

وی بیان داشت: این  تقاطع که ادامه چهارباغ در محدوده شهرک است هم امنیت در تردد و هم ترافیک ناشی از ترددهای پنج‌شنبه‌ها به لحاظ قرار گرفتن در مسیر باغ بهشت و البته خروجی شهر را ساماندهی و کنترل خواهد کرد و این پروژه با تملک زمین و رفع موانع ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته یوسفی نوید تاکنون ۴۰ درصد آسفالت‌ریزی مناطق شهر اجرایی شده است و تا پیش از پایان فصل کاری آسفالت‌ریزی در شهر نهاوند به اتمام خواهدرسید و در حال حاضر اجرای آسفالت‌ریزی در چهار محله به اتمام رسیده که با ۶ اکیپ در حال انجام است.

کارخانه آسفالت باعث صرفه‌جویی ۸۰ درصدی در هزینه‌های عمرانی و خدماتی شهرداری شده است

وی در ادامه گفت: کارخانه آسفالت شهرداری نهاوند هم که امسال با تجهیز آن بخش عمده‌ای از هزینه‌های مدیریت شهری را کاهش و مدیریت می‌کند در ۱۲کیلومتری شهر نهاوند قرار دارد.

شهردار نهاوند اضافه کرد: با فعالیت این کارخانه مشکلات تامین مصالح خام با گرفتن مجوز معدن کوهی برای تامین مصالح، کارگاه موزائیک سازی، جداول و تولید آسفالت با کیفیت هم برای شهرداری و هم تامین نیاز شهرهای اطراف، خیال راحتی برای ادامه پروژه‌های عمرانی شهرداری محسوب می‌شود.

به گفته وی درخواست‌های متعددی برای خرید آسفالت این کارخانه عنوان شده که در فرصت تعریف شده این عرضه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه شما