تازه های سایت

کد مطلب: 49864
27. ارديبهشت 1401 - 8:39
تمامی مهد‌های کودک، مراکز پیش دبستانی و مدارس مقطع ابتدایی استان در نوبت صبح روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت به دلیل افزایش میزان آلاینده‌های جوی تعطیل است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو،  رییس روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان گفت: با توجه به وضعیت آلودگی هوای استان همدان که در مرز خطرناک قرار دارد و بر اساس تصمیم کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا، مهد‌های کودک، مراکز پیش دبستانی و مدارس دوره ابتدایی تمامی شهرستان‌های استان در نوبت صبح تعطیل شد.

مهدی جلیلی افزود: همچنین برگزاری آیین صبحگاهی و فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه نیز در محیط‌های باز ممنوع است.

برای تعطیلی دوره‌های تحصیلی ابتدایی و پیش دبستانی نوبت بعد از ظهر روز سه‌شنبه نیز صبح فردا تصمیم گیری و اطلاع رسانی می‌شود.

در این جلسه، علاوه بر تعطیلی مهد‌های کودک، پیش دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی نوبت صبح استان، بر آبپاشی مسیر‌های پر ترافیک و محور‌های اصلی و کمربندی شهرها، توقف فعالیت‌های عمرانی در استان و آماده باش اورژانس نیز تاکید شد.

استان همدان ۳۰۷ هزار دانش آموز دارد.

همچنین معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت که درحال حاضر شاخص کیفیت هوای همدان از نظر میزان آلودگی ۹ برابر حد مجاز و استاندارد است.

سیدعادل عربی افزود: داده‌های ارائه شده از سوی ۶ ایستگاه پایش کیفیت هوا گویای این است که هوای شهر‌های ملایر و تویسرکان در وضعیت ناسالم برای همه گروه ها، کبودرآهنگ و اسدآباد ناسالم برای گروه‌های حساس و همدان و نهاوند نیز در وضعیت خطرناک قرار دارد.

دیدگاه شما