تازه های سایت

کد مطلب: 49781
18. ارديبهشت 1401 - 8:49
مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت:همه مطب های پزشکان به دستگاه پز(کارت خوان) مجهز هستند و داروخانه ها حق ندارند به بهانه سیستم قطع است، نسخه را آزاد محاسبه کنند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، غلامرضا متین مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته سلامت گفت: داروخانه ها نیز حق ندارند به بهانه اینکه سیستم قطع است، نسخه بیمار را آزاد محاسبه کنند.

متین افزود: پزشکان نباید جهت پذیرش از بیماران تقاضای پول نقد کنند و باید از دستگاه پز(کارت خوان)  استفاده کنند.

مدیر شبکه بهداشت نهاوند اظهار داشت:هفته سلامت امسال از ۱۷ الی ۲۳ اردیبهشت با شعار "سلامت ما سلامت سیاره ما" برگزار می‌شود و برنامه های این هفته متناسب با این شعار اجرایی می شود.

وی عنوان کرد: موضوع سلامت یک موضوع همگانی است و تحقق اهداف در این زمینه میسر نمی شود مگر با مشارکت و همکاری همه ارگان‌ها و سازمان‌ها و همه مردم در تمامی دنیا و فراتر از مرزهای جغرافیایی و دلیل انتخاب این شعار بحران های آب و هوایی شدید، تخریب زمین و گرم بودن و سیاره زمین است که همگی بر سلامت مردم تاثیر بسزایی دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: انتظار از قشر جوان دانش آموز جامعه اینست که هر یک برای تبلیغ آگاهی بخشی به خانواده‌ها و به همه آحاد و مردم در زمینه‌های همچون انرژی پاک، مواد غذایی سالم آب و هوا و حوادث و بلایای طبیعی روشنگری نمایند تا جامعه سالم تر از گذشته داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: با توجه به مشکلات مرکز دیالیز فعلی در نهاوند با پیگیری های انجام شده مرکز جدید دیالیز نهاوند در بیمارستان شهید قدوسی به زودی افتتاح می شود.

متین بیان داشت: بخش زایشگاه بیمارستان آیت الله علیمرادیان نیز تکمیل شده است و تا خردادماه افتتاح می شود.

وی ادامه داد: نهاوند در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد و شرایط تحت کنترل است ولی شهروندان همچنان باید مراقب باشند و نسبت به تزریق دز سوم کرونا اقدام کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: روند واکسیناسیون در شهرستان ادامه دارد و حدود ۴۰ درصد از جمعیت واجدین شرایط تا امروز واکسن دز سوم را تزریق کردند.

وی همچنین گفت: تزریق دز چهارم واکسن کرونا برای افراد بالای ۸۰ سال در نهاوند و برای کسانی که ۴ ماه از تزریق دز سوم انها گذشته است شروع شده است.

دیدگاه شما