تازه های سایت

کد مطلب: 49354
27. اسفند 1400 - 18:50
سرپرست فرمانداری شهرستان نهاوند گفت: مقدمات توسعه تحصیلات تکمیلی در نهاوند مهیا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، جعفر سلگی در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: به منظور توسعه تحصیلات تکمیلی در شهرستان نهاوند کار ایجاد زیرساخت‌های لازم در حال انجام است و با رایزنی در آینده شاهد گسترش این مطالبه عمومی خواهیم بود.

وی از دریافت مجوز برای ایجاد دوره کارشناسی ارشد رشته شیمی به عنوان اولین قدم یاد کرد و گفت: با پیگیری‌ها مجوز لازم برای ایجاد کارشناسی ارشد رشته شیمی در دانشگاه دولتی نهاوند دریافت شد که با گسترش خوابگاه‌های دانشجویی و زیرساخت‌های لازم به دنبال دریافت مجوز برای یک یا دو رشته دیگر شاخه علوم انسانی در سال آینده هستیم.

سرپرست فرمانداری نهاوند افزود: شهرستان نهاوند از ظرفیت‌های لازم چه به لحاظ انسانی و چه دانشگاه برخوردار است و سالانه صدها نفر که بخش عمده‌ای از آنها فرهنگیان هستند به شهرهای اطراف مراجعه می‌کنند.

وی در ادامه بر ضرورت ایجاد درمانگاه فرهنگیان تأکید کرد و گفت: همانگونه که در سایر شهرهای استان درمانگاه فرهنگیان وجود دارد فرهنگیان نهاوند نیز در این زمینه سال‌هاست درخواست ایجاد این مرکز را دارند که امیدواریم دستگاه‌های مسئول در این زمینه همکاری داشته باشند تا به این مطالبه دیرینه فرهنگیان پاسخ داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اعزام دانش‌آموزان و دانشجویان به اردوهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: اردوهای راهیان نور از برنامه‌های شاخص و تاثیرگذار در ارتقای روحیه معنوی و انقلابی نسل جوان و به ویژه دانش‌آموزان است که در شهرستان زمینه‌ لازم برای اعزام گروه‌های هدف فراهم شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۴۰ دانش‌آموز و دانشجو با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند گفت: به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای حضور دانش‌آموزان با مشارکت فرمانداری و اصناف و سایر خیرین ۱۱۴ میلیون تومان برای اعزام ۱۱۴ نفر جمع‌آوری شده که البته در صورت هماهنگی این تعداد قابل افزایش است.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند نیز گفت: در راستای قانون تعیین تکلیف املاک دولتی امسال ۴۶ فقره سند تک‌برگ برای آموزشگاه‌های فاقد سند مالکیت با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک، به نام دولت جمهوری اسلامی صادر شد.

محمدحسین دارایی در خصوص ایجاد تسهیلات لازم برای ادامه تحصیل فرهنگیان گفت: با توجه به اینکه همکاران شاغل در آموزش و پرورش برای ادامه تحصیل به شهرستان‌های اطراف می‌روند که همین مساله مشکلاتی را برای آنان ایجاد می‌کند با پیگیری‌های صورت گرفته و موافقت دانشگاه‌ها قرار است در صورت به حد نصاب رسیدن کلاس‌های درسی در این شهرستان تشکیل شود.

وی وجود ۶ هزار معلم و بازنشسته فرهنگی در سطح شهرستان را نیازمند درمانگاه فرهنگیان عنوان کرد و افزود: به منظور ایجاد درمانگاه فرهنگیان موافقت اصولی از سوی استان صادر شده و اعتبار آن نیز فراهم است.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: باید کار تغییر کاربری پژوهشسرای دانش‌آموزی فراهم شود و سایر ادارات مرتبط از جمله شبکه بهداشت و شهرداری در این زمینه همکاری لازم را اعمال کنند تا بتوان در آینده نزدیک این مکان را افتتاح و به مطالبه فرهنگیان پاسخ داد.

وی به موفقیت‌های آموزش و پرورش نهاوند طی یک سال گذشته پرداخت و گفت: با تلاش نیروهای صف و ستاد آموزش و پرورش شاهد موفقیت‌های چشمگیری بودیم که از جمله آنها کسب چهار مقام اول استان در گروههای آموزشی و همچنین ۲۰ شاخص اعلام شده آموزشی و پرورشی در سطح استان است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما