تازه های سایت

کد مطلب: 49346
26. اسفند 1400 - 8:01
سرپرست بخشداری گیان گفت: سراب گیان نهاوند نوروز ۱۴۰۱ میزبان گردشگران خواهد بود و در نیمه شعبان پس از دو سال تعطیلی بازگشایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، امیر حسین خزایی سرپرست بخشداری گیان در بازدیدی به همراه شهردار و شورای شهر گیان از بازگشایی و آمادگی در سراب گیان برای میزبانی میهمانان نوروزی خبر داد.

وی اظهار داشت: با مصوبه ملی و استانی ستاد پیشگیری کرونا مبنی بر بازگشایی پارک‌ها و اماکن تفریحی سر باز و سراب ها، سراب گیان هم همزمان با آغاز سال جدید و پس از دوسال تعطیلی به دلیل شرایط کرونایی میزبان گردشگران و مسافران نوروزی خواهد بود.

خزایی افزود: با تلاش ‌و پشتیبانی شهرداری و شورای گیان، منابع طبیعی پس از دو سال تعطیلی ناشی از اپیدمی کرونا سراب گیان از ۲۵ اسفندماه به مناسبت اعیاد شعبانیه و عید نوروز بازگشایی و پذیرای مسافران و گردشگران گرامی خواهد بود.

سرپرست بخشداری گیان گفت: همچنین هفتم فروردین سراب‌ گیان میزبان نوروزگاه نهاوند جشنواره ای متفاوت با رویکرد معرفی میراث ناملموس آداب، رسوم و فرهنگ غنی منطقه گیان همراه با اجرای برنامه های شاد و مفرح خواهد بود

سراب گیان یکی از زیباترین و پرآب‌ترین سراب‌های استان همدان با چشمه زیبا و پرآب و طبیعتی چشم‌نواز دارای آب بسیار غنی و مرغوب و درختان چنار کهن و جنگلی زیبا و رویایی است.

 در اطراف سراب گیان درختان بلند و تنومندی وجود دارد که به عنوان سی و یکمین اثر طبیعی ملی ثبت شده است و پربازدیدترین مکان تفریحی شهرستان نهاوند است.

این چشمه شگفت‌انگیز در ۱۸ کیلومتری جنوب غربی شهر نهاوند و ۲ کیلومتری تپه باستانی گیان و در شمال شهر گیان قرار گرفته است که پس از دو سال تعطیلی به دلیل روزهای کرونایی در آخرین روزهای اسفندماه ۱۴۰۰ و در آستانه عید نوروز میزبان مسافران و گردشگران خواهد بود.

دیدگاه شما