تازه های سایت

کد مطلب: 49271
18. اسفند 1400 - 8:23

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سرپرست فرمانداری نهاوند به همراه رئیس اداره صمت و جمعی از کارشناسان به منظور بررسی قیمت دام زنده و مشکلات میدان عرضه دام شهرستان و نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی از این محل بازدید کردند.

در ادامه سلگی سرپرست فرمانداری و جمعی از مسئولان با حضور در محل کشتارگاه صنعتی زاگرس دام نهاوند از بخش های مختلف آن بازدید و از نزدیک مشکلات کشتارگاه را بررسی و دستورات مقتضی را صادر نمودند.

وی ضمن تشکر از همه مدیران و دست اندرکاران این کشتارگاه و حفظ سلامتی بهداشت مواد غذایی مخصوصا گوشت را مهم دانست و گفت: کشتارگاه دام سبک و سنگین یکی از ضروریات چرخه تولید گوشت بوده و باعث شناسایی و حذف عوامل ایجاد کننده بیماری های مشترک بین انسان و دام می شود.

سلگی در ادامه گفت: یکی از اقدامات مهم و ضروری در شهرستان تامین گوشت سالم ، بهداشتی و حلال برای مصرف مردم است ، به همین منظور توجه اداره دامپزشکی و کشتارگاه را به رعایت کامل قوانین بهداشتی و الزام نظارت دقیق در این رابطه ضروری است.

 وی خاطر نشان کرد: مردم در رابطه با تامین گوشت قرمز و مرغ در شهرستان در آستانه عید نوروز هیچ نگرانی نداشته باشند و بارزسان دستگاه های متولی با تشدید نظارت ها بر قیمت و هرگونه تخلفی برخورد لازم را خواهند کرد.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند نیز در این رابطه گفت: نظارت های بهداشتی دامپزشکی در تمامی مراحل کشتار از ذبح تا حمل گوشت قرمز و سایر آلایش های دامی تحت نظارت دامپزشکی می باشد و بازرسان این اداره ضمن نظارت بر بهداشت عمومی به صورت مستمر از این واحد بازدید می کنند.

 میثم قیاسی افزود: با حضور ناظرین بهداشتی دامپزشکی و ذبح شرعی در کشتارگاه دام روزانه تا ۵۰ راس دام سبک و ۲۰ راس دام سنگین ذبح و بعد از تایید سلامت گوشت استحصالی آن جهت مصرف شهروندان عرضه می گردد.

 

دیدگاه شما