تازه های سایت

کد مطلب: 49124
2. اسفند 1400 - 8:54
سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: هم اکنون در این شهرستان حدود ۲۹ هکتار گلخانه وجود دارد که طبق برنامه‌ریزی مقرر شده تا پایان سال افزایش ۱۰۰درصدی سطح زیر کشت در این عرصه را در پیش بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، جعفر سلگی یکشنبه طی بازدید از مرکز گلخانه‌ای هیدروپونیک نهاوند عنوان کرد: احداث گلخانه، یکی از محورهای توسعه شهرستان است که خوشبختانه شهرستان نهاوند در این حوزه در رتبه برتر استان همدان قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر، در این شهرستان حدود ۲۹ هکتار گلخانه وجود دارد که طبق برنامه‌ریزی مقرر شده تا پایان سال افزایش صددرصدی سطح زیر کشت در این عرصه را در پیش بگیریم.

سرپرست فرمانداری شهرستان نهاوند ضمن ابراز خرسندی تصریح کرد: خوشبختانه کشاورزان نهاوندی علاقه وافری به احداث و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای دارند تا جایی که بیش از ۹۰۰ بهره بردار در حوزه گلخانه‌ها در نهاوند فعالیت دارند.

سلگی با بیان اینکه از هر متر مربع، سالانه ۳۵ کیلوگرم محصولات صیفی و گلخانه‌ای تولید می‌شود، اضافه کرد: این روند، ۹۰ درصد کاهش مصرف آب در مقایسه با مقدار مشابه در فضای باز دارد.

سرپرست فرمانداری نهاوند یادآور شد: زیرساخت لازم جهت احداث گلخانه در نهاوند مهیّا و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی از نحوه دریافت تسهیلات آگاه شوند.

دیدگاه شما