تازه های سایت

کد مطلب: 48727
20. دى 1400 - 19:21
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان نهاوند گفت: شهرستان نهاوند دارای هزار و ۱۰۲ کلاس درس است و تاکنون ۶۰ درصد کلاس‌های این شهرستان به سیستم تهویه مکانیکی مجهز شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمدحسین دارایی اظهار کرد: در شهرستان نهاوند ۹۲۲ کلاس درس دولتی و ۱۸۰ کلاس درس غیردولتی وجود دارد که در مجموع از این تعداد کلاس درس در شهرستان ۶۶۰ کلاس به سیستم تهویه مکانیکی مجهز شده‌اند.

وی افزود: هم‌چنین این شهرستان به غیر از بخش خزل دارای ۲۳۵ آموزشگاه و ۲۶‌هزار و ۲۰ دانش‌آموز است و ۸۰۰ نفر بزرگ‌سال و ۸۸۵ نفر هم دانش‌آموز پیش‌دبستانی دارد و آمار نصب تهویه مکانیکی در کلاس‌های درس شهرستان آمار مطلوبی است.

دارایی ادامه داد: ‌بقیه مدارس شهرستان نیز در حال نصب و خرید سیستم تهویه مکانیکی هستند و مدارسی هم که از نظر مالی ضعیف هستند برای مجهز شدن به سیستم تهویه مکانیکی دنبال جذب خیر، کمک‌های مردمی و جذب کمک‌های اداره کل نوسازی مدارس استان هستند.

وی تصریح کرد: اداره‌کل نوسازی مدارس استان همدان تاکنون ۸۰ فن تهویه مکانیکی به شهرستان نهاوند کمک کرده و ما نیز این فن‌ها را در اختیار مدارس حاشیه‌ای شهرستان که از نظر مالی مشکل دارند، قرار داده‌ایم.

رئیس اداره آموزش و پرورش نهاوند یادآوری کرد: با توجه به این‌که شهرستان نهاوند از نظر مالی در رتبه سوم و یا چهارم استان قرار دارد تاکنون در نصب سیستم تهویه مکانیکی در مدارس عملکرد خوبی داشته و امیدواریم که اداره‌کل نوسازی مدارس استان مانند گذشته در این زمینه نیز نگاه ویژه‌ای به نهاوند داشته باشد.

به گفته‌ی وی از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی هر روز کارشناسان بهداشت و آموزش‌و پرورش، مدارس سطح شهرستان را بازدید میدانی و کنترل می‌کنند و هیچ دانش‌آموزی در شهرستان بدون ماسک اجازه ورود به مدارس را ندارد.

وی بیان کرد: ما در شهرستان طبق دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش در سه گام اقدام به بازگشایی مدارس کردیم و کلاس‌های بیش از ۱۵ دانش‌آموز هم گروه‌بندی شده‌اند.

رئیس اداره آموزش‌و ‌پرورش شهرستان نهاوند در خاتمه گفت: ۹۴ درصد دانش‌آموزان رده سنی ۱۲ تا ۱۸ و حدود ۱۰۰ درصد فرهنگیان شهرستان نهاوند واکسینه شده‌اند که در این زمینه نیز در استان پیش‌رو هستیم.

انتهای پیام

دیدگاه شما