تازه های سایت

کد مطلب: 48528
30. آذر 1400 - 8:55
رئیس کمیته امداد شهرستان نهاوند از راه‌اندازی ۴۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان در نه ماهه سال جاری خبر داد

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمد مرادی با تاکید بر ضرورت مهارت‌آموزی جوانان برای ورود به بازار کار گفت: ایده‌های خلاقانه کسب و کار باید در جهت رفع فقر و محرومیت از خانواده‌های نیازمند موثر بوده و یاری‌رسان باشند.

وی با بیان اینکه فرهنگ کار و تلاش در جامعه باید نهادینه شود، افزود: در همین جهت دو مرکز نیکوکاری اشتغال خیرین  راه‌اندازی شده  با هدف ایجاد کسب وکار و توانمندسازی وارائه خدمات به مددجویان درحال فعالیت می باشد.

وی افزود: در ۹ ماهه سال جاری ۴۰۰ مورد اشتغال با مبلغ ۱۷ میلیارد تومان انجام شده  و زمینه اشتغال این افراد را عمدتا طرح های خدماتی و صنفی صنعتی، کشاورزی، دامداری، فرش مشاغل خانگی و تسهیلات کارفرمایی ذکر کرد.

وی افزود: از۴۰۰ شغل ایجادی اکثریت درروستا و مابقی در شهر انجام گردیده است.

رئیس کمیته امداد نهاوند در مورد دریافت وام اشتغال گفت: درسال جاری تعداد ۸۰ خانواده با بهره گیری از این وام خودکفا شده و از جامعه هدف امداد خارج شده اند.

 مرادی بیان کرد: تسهیلات دریافتی صرفا درراستای طرح توجیهی و درخواست و مشاوره شغلی صورت گرفته انجام خواهد شد وتا پنج سال تحت نظارت کارشناسان فنی این نهاد خواهد بود تابه مرحله خودکفایی برسند.

 محمد مرادی اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری تعداد ۶۲۷ نفر ازمددجویان درراستای آموزش پایدارسازی و مقدماتی کارآفرینی و آموزش های مهارتی بلندمدت با همکاری مراکز فنی حرفه ای شهرستان آموزش دیده و بعد ازدریافت گواهینامه آموزشی درراستای اموزش جهت ایجاد اشتغال به بانکهای عامل معرفی خواهند شد.

وی بیان کرد: تعداد ۷۰ مورد ازفرزندان تحت حمایت فارغ التحصیل در شهرک صنعتی و فروشگاهها به کار مشغول شده اند و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی با دستمزد اداره کار قرارگرفته اند.

 مرادی گفت: کارفرمایانی که تمایل داشته باشند میتوانند با جذب نیرو از امداد از تسهیلات ارزان قیمت با سقف ۱۰۰ میلیون تومان به ازای بکارگیری هرنفر بهره مند گردند و همچنین آموزشگاه فرش مهسان با قراردی یکساله با امداد دو دوره اموزش فرش با تعداد ۳۰ نفر اززنان سرپرست خانوار برگزار نموده ودرحال حاضر  تعداد ۱۵۰ دار فعال قالی دارد.

دیدگاه شما