تازه های سایت

کد مطلب: 48435
21. آذر 1400 - 7:59
استاندار همدان گفت: امتحانات دانش آموزان استان به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، ضمن تقدیر از کادر بهداشت و درمان و تبریک روز پرستار به این قشر خدوم، گفت: پرستاران با سخت‌کوشی و ایثار همچنان در حال مبارزه با کرونا هستند و سلامت خود را به خطر انداختند، شهید دادند تا بتوانند جان مردم را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه بایستی مطالبات پرستاران استان پیگیری و زمینه پرداخت معوقات آن‌ها فراهم شود، گفت: اصحاب رسانه در زمینه اقناع سازی جمعیت روستایی جهت تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه امتحانات دانش آموزان استان به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد، تاکید کرد: معلمان استان، دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کنند.

وی در ادامه صحبت های خود، با اشاره به اینکه آموزش و پرورش دانش‌آموزانی را که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند، شناسایی و در برای تزریق واکسن اقدام کند، مطرح کرد: نظارت و کنترل بیشتری بر مدارس استان برای نصب تهویه، تزریق واکسن دانش‌آموزان و کادر آموزشی انجام شود.

قاسمی فرزاد ادامه داد: نظارت، کنترل و بازدیدهای سرزده بر فعالیت‌های آموزش و پرورش در استان تشدید شود.

استاندار همدان در این راستا یادآور شد: نظارت و کنترل بخشی و فرابخشی بر وسایل حمل‌ونقل عمومی استان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه انجام و اجرای طرح سکوی هوشمند مدیریت کرونا نیاز به همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان دارد، اظهار کرد: درصد پوشش واکسیناسیون جمعیت روستایی (مشمول بالای ۱۲ سال) در استان همدان از متوسط کشوری بالاتر است.

این مسئول، با اشاره به اینکه بایستی، میزان پیشرفت طرح سکوی هوشمند مدیریت کرونا در استان بررسی شود، گفت: پایش طرح شهید سلیمانی در نقاط روستایی که شیوع کرونا گسترده و یا واکسیناسیون در آنجا به کندی صورت می‌گیرد، انجام شود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه با سعی و تلاش مجموعه مدیریت استان، وضعیت شیوع کرونا در استان همدان تحت کنترل است، خاطرنشان کرد: عادی انگاری باعث متزلزل شدن شرایط موجود خواهد شد؛ بنابراین باید پروتکل‌ها رعایت شوند.

استاندار همدان ادامه داد: اطلاعات مربوط به درصد پوشش واکسیناسیون کرونایی کارکنان دستگاه‌های اجرایی به دانشگاه علوم‌پزشکی ارائه شود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه تزریق دُز دوم واکسن کرونا برای دانش آموزان الزامی است، مطرح کرد: آموزش و پرورش از ورود دانش آموزانی که واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند، ممانعت کند.

۴۵ نفر به عنوان بیماران جدید مبتلا به کرونا در استان بستری شدند

محمدمهدی مجذوبی ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، گفت: روند شیوع کرونا در استان همدان، کاهشی است، مردم برای تثبیت وضعیت موجود پروتکل‌ها را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه تعداد مراجعین سرپایی استان در ۲۴ ساعت گذشته، به ۵۰۵ نفر رسیده است، مطرح کرد: تعداد بیماران بستری مثبت کرونا در بیمارستان‌های استان ۸۵ نفر است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر از هم استانی‌ها به علت ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داد، مطرح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ نفر به عنوان بیماران جدید مبتلا به کرونا در استان، بستری شدند.

وی در ادامه، با بیان اینکه تا کنون ۷۲ درصد از جمعیت استان همدان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: تا کنون، ۴۴ هزار نفر دز سوم واکسن کرونا را نیز در استان دریافت کرده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه صحبت های خود، با بیان اینکه وضعیت رنگ‌بندی شهرهای نهاوند و کبودرآهنگ زرد و باقی شهرهای استان آبی است، خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد از افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در استان، نوبت اول و بیش از ۶۷ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

مجذوبی در پایان مطرح کرد: بالغ بر ۶۸ درصد از خانم‌های باردار در استان نوبت اول و ۵۵ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دیدگاه شما