تازه های سایت

کد مطلب: 48209
30. آبان 1400 - 3:28
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که تاکنون ۵۱.۶ درصد جمعیت این استان هر ۲ دُز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمدمهدی مجذوبی در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه همدان رتبه نهم تزریق واکسن کرونا را در سطح کشور دارد افزود: ۲ میلیون و ۱۷۴ هزار دُز واکسن تاکنون در این استان تزریق شده که یک میلیون و ۲۳۸ هزار مربوط به دُز نخست است.

وی اضافه کرد: ۶۹.۲ درصد از جمعیت استان همدان دُز نخست واکسن کرونا را تزریق کردند و ۹۲۲ هزار و ۸۹۲ نفر هر ۲ دُز واکسن را تزریق کردند و آمار تزریق دُز یادآور یا سوم در این استان به ۱۲ هزار و ۸۳۹ نفر رسیده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: اختلاف معنی داری بین آمار استقبال شهروندان و روستاییان از واکسیناسیون وجود دارد که علوم پزشکی اقدام به بررسی روستا به روستای آمار واکسیناسیون کرده و این آمار را در اختیار فرمانداران و دیگر مسئولان قرار داده است.

مجذوبی افزود: در زمینه واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال تاکنون ۵۰.۵ درصد ۲ نوبت واکسن را تزریق کردند که این آمار موید نامطلوب بودن واکسیناسیون دانش آموزان و فراهم نبودن شرایط برای بازگشایی مدارس است.

وی بیان کرد: آمار واکسیناسیون در جمعیت بالای ۵۰ سال استان همدان به ۹۷ درصد رسیده است که در صورت شکل گیری موج های جدید با توجه به افزایش پوشش واکسیناسیون به طور حتم آمار مبتلایان به این ویروس در این گروه سنی به میزان چشمگیری کاهش می یابد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: از ابتدای اپیدمی ویروس کرونا تا ۲۸ آبان سالجاری مجموع بیماران بستری مثبت استان از ابتدای همه گیری ویروس کرونا به ۳۰ هزار و ۷۳۹ و بیماران سرپایی مثبت به ۹۸ هزار و ۷۶۸ نفر رسید.

مجذوبی اضافه کرد: همچنین تاکنون ۲۷ هزار و ۴۳۹ بیمار کرونایی از بیمارستان های این استان ترخیص شدند و با مرگ سه نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار متوفیان کرونا به سه هزار و ۹۵ نفر رسید.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۴۲۶ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان های این استان بستری هستند که از این تعداد وضعیت جسمی ۳۶ نفر وخیم است و در ۲۴ ساعت گذشته ۷۶ بیمار ترخیص شدند.

دیدگاه شما