تازه های سایت

کد مطلب: 48119
22. آبان 1400 - 7:54
دادستان نهاوند در پی کلاهبرداری اینترنتی و خالی شدن حساب های تعدادی از شهروندان نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، عباس آزادبخت در گفت و گو با خبرنگاران گفت: مردم مراقب تماس‌های مشکوک که آنها را برنده اعلام می‌کنند باشند و از هرگونه عملیات بانکی و ارائه اطلاعات کارت های بانکی  به درخواست تلفنی آنها خودداری کنند.

وی اظهار داشت: کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی و همچنین کشاندن طعمه به پای دستگاه خودپرداز به بهانه برنده شدن در جایزه و مسابقه برای خالی کردن حساب وی از سوی تبهکاران اخیرا به وفور مشاهده شده است.

دادستان نهاوند افزود: در مقابله با این شرایط شهروندان‌ هوشیاری لازم در هنگام مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز را داشته باشند و فریب نخورند.

 وی بیان کرد: افراد کلاهبردار با ارسال پیامک و یا برقراری تماس تلفنی با افراد و طرح مواردی مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی برنامه های رادیویی و تلویزیونی از قربانیان درخواست می کنند جهت انجام مراحل دریافت جایزه خود به دستگاه عابربانک مراجعه و یا اطلاعات محرمانه کارت های عابر بانک را به آنها ارائه کنند که مردم به هیچ وجه نباید این کارها را انجام دهند.

مجرمان از اعتماد شهروندان و وسوسه کردن آن‌ها با هدایای میلیونی به خوبی استفاده می کنند و زمینه را برای کلاهبرداری فراهم می کنند.

شهروندان در چنین مواقعی باید هوشیار باشند و به این وعده ها توجه نکنند و عوامل مربوطه و نیروهای انتظامی و پلیس فتا را در جریان این لینک ها، تماس ها و پیام ها قرار دهند.

دیدگاه شما