تازه های سایت

کد مطلب: 47872
28. مهر 1400 - 8:36
شهردار نهاوند گفت: در راستای حل مشکلات املاک قولنامه‌ای، چنانچه ضوابط و مقررات ساخت از سوی مالکین رعایت شده باشد برای آنان پروانه ساخت صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مجید یوسفی‌نوید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی در شهرستان نهاوند ساخت‌وسازهای بدون پروانه داشته‌اند که برای اساس قانون برای آنها جریمه صادر شده و یا در نهایت بنای آنها تخریب می‌شد که این مساله تبعات خاص خود را داشت و مشکلاتی را برای سرمایه‌های ملی به وجود می‌آورد.

وی افزود: به منظور رفع این مشکل پس از نشست‌های لازم تصمیماتی اتخاذ شد که بر اساس آن املاک و زمین‌هایی که قولنامه‌ای هستند با رعایت ضوابط و مقررات لازم دارای پروانه می‌شوند.

شهردار نهاوند اصلاح و ساماندهی معابر ورودی نهاوند و خیابان‌های سطح شهر را یکی از برنامه های خود برای روانسازی ترافیک و زیباسازی شهر عنوان کرد و گفت: ورودی‌های شهر در برخی از مناطق دارای مشکل هستند که در این زمینه با هماهنگی شورای شهر در مواردی کار اصلاح را آغاز کرده‌ایم که نمونه آن در چهارراه ابوذر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برای اصلاح ورودی‌های شهر کار مطالعاتی آغاز شده است گفت: البته در بحث ترافیک که عمدتا در مرکز شهر با مشکل مواجه است باید برنامه بلندمدت طراحی شود و برای این کار می‌بایست در طرح جامع شهری اصلاحاتی صورت گیرد تا تراکم رفت و آمد در مرکز شهر کمتر شده و به مراکز پیرامونی منتقل شود.

یوسفی‌نوید از شروع ساماندهی بلوار شاهد که در آن حدود 200 پلاک تجاری که عمده آنها نمایشگاه خودرو  می باشند خبر داد و گفت: با توجه به اینکه وجود نمایشگاه‌های اتومبیل در بلوار شاهد سالهاست باعث بی‌نظمی و نارضایتی شهروندان شده است لذا با ساماندهی آنها موافقت شده و بر اساس آن از مالکین دعوت کردیم برای تعیین تکلیف فعالیت شغلی خود در شهرداری حضور پیدا کنند.

وی گفت: برای جمع‌آوری نمایشگاه‌های اتومبیل از بلوار شاهد شهر ماشین در فضای 14 هزار متری ترمینال سابق نهاوند ایجاد می‌شود که نمایشگاه‌داران باید به این مکان منتقل شوند.

کلنگ‌زنی ایجاد دو پارک محلی در نهاوند

شهردار نهاوند از کلنگ‌زنی ایجاد دو پارک محلی طی دو هفته گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای شروع به فعالیتم در شهرداری تاکنون دو پارک محلی شامل پارک صخره ای دو خواهران و پارک باغ بادام در مسکن مهر کوی شهیدحیدری که هر دو در محلات نیمه برخوردار قرار دارند کلنگ‌زنی شده‌اند.

وی گفت: در پارک‌های محلی همه امکانات تفریحی، اجرای فضای سبز و چمن مصنوعی، فضای بازی، تامین روشنایی، اسکیت و دیگر موارد را شروع کرده‌ایم و در نظر داریم برای هر منطقه پارک محلی ایجاد کنیم که تاکنون دو مکان در گوشه سرآسیاب و شاطر آباد نیز در دستور کار قرار گرفته است.

یوسفی‌نوید افزایش سرانه فضای سبز را از جمله مزایای احداث پارک‌های محلی عنوان کرد و افزود: با کلنگ زنی دو پارک محلی چهار هکتار به فضای سبز شهری افزوده شده در حالی که تا پیش از این فضای پارکهای داخل شهر ۱۰ هکتار بوده است.

وی کار رفع پدیده سد معبر در سطح شهر را زمان‌بر و مشکل عنوان کرد و افزود: با توجه به کوچک بودن محیط و عاطفی بودن مردم برنامه ها و سیاست‌های کاری که در این زمینه اجرا می‌شود ادامه‌دار نیست و پس از مدتی می‌توان گفت تقریبا همان شرایط گذشته بوجود می‌آید.

شهردار نهاوند در این خصوص گفت: یکی از عوامل ایجاد سد معبر دستفروشان هستند که با وجود احداث دو بازار روز خوب و مناسب برای استقرار دستفروشان اما متاسفانه آنها رغبتی برای این کار نشان نمی‌دهند.

در رابطه با کرایه تاکسی‌ها نظمی وجود ندارد

وی گفت: البته در بحث امور شهری و شهرسازی لازم است برای جلوگیری از بی‌نظمی مطابق قانون رفتار کرد و کمتر مسائل عاطفی در آن دخالت داده شود.

یوسفی‌نوید انتقال مشاغل مزاحم را از دیگر برنامه‌های شهرداری ذکر کرد و گفت: یکی از عوامل ایجاد بی‌نظمی در شهر مشاغل مزاحم و پر سرو صداست که در این زمینه برای انتقال تعمیرگاه‌ها به دنبال گرفتن زمین برای انتقال اینگونه مشاغل به مکان مناسب هستیم.

وی از بی‌نظمی در کار تاکسیرانی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در رابطه با کرایه تاکسی‌ها نظمی وجود ندارد و باید به این مساله ورود پیدا کرده و آن را قانونمند کنیم.

شهردار نهاوند از عقب افتادن حقوق پرسنل خدمات شهری و فضای سبز شهر و همچنین عوامل انتظامی که با شهردرای همکاری دارند خبر داد و گفت: با پیگیری‌های بسیار حقوق آنها داده شد و به حسابداری شهرداری اعلام شد تا زمانی که حقوق کارگران پرداخت نشده نباید نسبت به پرداخت عوامل اداری اقدام شود.

وی همکاری همه آحاد مردم و مسئولین ذیربط را لازمه حل مشکلات شهری عنوان کرد و گفت: باید نسبت به آینده نهاوند امیدوار بود و نگذاشت با بزرگ‌نمایی مسائل و پرداختن به مسائل حاشیه‌ای شهر دچار عقب‌ماندگی بیشتر شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما