تازه های سایت

کد مطلب: 47787
20. مهر 1400 - 8:34
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند، گفت: تلاش می‌کنیم یک اثر تاریخی از نهاوند و یا به مرکزیت نهاوند را در فهرست آثار جهانی ثبت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محسن جانجان اظهار کرد: در نظر داریم طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم بتوانیم سلسله سراب‌های استان‌های همدان، کرمانشاه و لرستان به مرکزیت نهاوند را در فهرست آثار جهانی ثبت کنیم که البته کار بسیار دشواری است.

وی ادامه داد: هدف از انجام این کار این است که حداقل یک اثر از شهرستان نهاوند و یا به مرکزیت نهاوند را در فهرست آثار جهانی به ثبت برسانیم که تحقق این امر می‌تواند در جذب گردشگر برای شهرستان و حتی برای استان بسیار موثر باشد و در کانون توجه قرار گرفتن شهرستان بسیار اثرگذار خواهد بود.

جانجان تصریح کرد: در این خصوص برنامه‌ریزی‌های مقدماتی را انجام و پرونده نیز تشکیل داده‌ایم و با یک پژوهشگر گردشگری چند جلسه هم برگزار کرده‌ایم و در صورتی‌که بتوانیم این مهم را به سرانجام برسانیم هم به نفع مردم شهرستان خواهد بود و هم در جذب گردشگر بسیار موثر است.

سراب فارسبان و کنگاورکهنه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیدند

وی در ادامه به ثبت دو سراب شهرستان در فهرست آثار ملی اشاره کرد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته دو سراب فارسبان و کنگاورکهنه نهاوند در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی نهاوند با بیان این‌که اولین قدم در حفظ آثار تاریخی و قدیمی ثبت کردن آن‌ها در فهرست آثار ملی است، یادآوری کرد: با توجه به اهمیت و قابلیت‌هایی که هر کدام از سراب‌های شهرستان دارند با تلاش‌های انجام شده قبلا دو سراب گیان و گامسیاب نهاوند در فهرست آثار ملی به ثبت رسیدند.

جانجان در خاتمه، خاطرنشان کرد: همچنین در همین راستا کارشناسان ما در اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان موفق شدند با تشکیل پرونده و مستنداتی که قبلا تهیه کرده بودیم دو سراب فارسبان و کنگاورکهنه در شهرستان را در فهرست آثار ملی به ثبت برسانند.

انتهای پیام

دیدگاه شما