تازه های سایت

کد مطلب: 47751
17. مهر 1400 - 6:49
به دلیل نزدیک شدن به فصل بارش ها انجام شد
گزارش تصویری/ لایروبی مسیل اصلی شهر نهاوند
شهردار نهاوند از اجرای عملیات لایروبی و پاکسازی مسیل این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مجید یوسفی نوید در گفت و گو با خبرنگاران گفت: سیل گاه نهاوند به‌منظور حفظ مسائل محیط زیستی و پاک‌سازی سیمای شهری نهاوند به طول ۳ کیلومتر لایروبی و تا پاکسازی کامل ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به شروع فصل بارشی افزود: اجرای عملیات لایروبی با هدف روان سازی آب و دفع پساب ها و جلوگیری از بوی بد و به منظور جلوگیری از بروز آبگرفتگی خیابان ها و معابر شهری و حفظ محیط زیست ضرورت ویژه دارد و همواره در دستور کار حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری قرار دارد.

شهردار نهاوند اظهار داشت: پاکسازی انهار و کانال ها از ضایعات به منظور پیشگیری از بحران در مواقع بارندگی از جمله اهداف این عملیات است و خود باعث ارتقای سطح بهداشتی و جلوگیری از آب ‌افتادگی معابر در مواقع بارندگی می‌شود.

وی بیان کرد: لایروبی در برخی از نقاط با روش مکانیکی توسط ماشین‌آلات و لودر و در برخی از نقاط به‌ صورت دستی انجام می‌شود.

یوسفی نوید گفت: يکی از مهمترين و اصلی ترين عوامل آبگرفتگی معابر در هنگام بارندگی، پسماندهای تخليه شده در کانالها و انهار است و همچنین با توجه به هزینه‌های بالا و صرف نیرو و زمان زیاد برای لایروبی و رفع گرفتگی جوی‌ها و کانال‌ها از شهروندان تقاضا می‌شود با نریختن زباله، خاک و نخاله به داخل جوی‌ها و مسیل‌ها ما را در تمیز نگه‌داشتن شهر یاری دهند.

دیدگاه شما