تازه های سایت

کد مطلب: 47744
16. مهر 1400 - 16:36
رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند گفت: نهاوند قطب اصلی تولید سیب استان است که بیش از ۳۵ درصد سیب تولیدی استان دراین شهرستان تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، کریم حاج‌باباعلی رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه برداشت سیب از باغات شهرستان نهاوند آغاز شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۶۰ هزارتن سیب از باغات شهرستان برداشت شود.

او افزود: محصول سیب نهاوند به‌خاطر شرایط آب و هوایی که این شهرستان دارد یکی از مرغوب‌ترین محصولات استان به لحاظ کیفیت و همچنین طعم مطلوب آن است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند برداشت سیب هم‌زمان با برداشت گردو از اوایل مهرماه در شهرستان آغاز شده که عمده آن در مناطق باغی حاشیه شهر و روستا‌های کوهانی، زرامین، جهان‌آباد و سایر روستا‌های شهرستان است.

حاج‌باباعلی در ادامه انواع سیب تولیدی نهاوند را شامل گرانی اسمیت، فوجی و گالاو استارکینگ دانست و گفت: استفاده از پایه‌های سالم سیب مالینگ باعث افزایش تنوع و همچنین میزان برداشت آن شده است.

او افزود: سیب نهاوند به لحاظ طعم و کیفیت از مشتریان خوبی برخوردار است و این محصول تولیدی نهاوند علاوه بر تامین بازار مصرف داخلی به شهر‌های اطراف و حتی کشور عراق نیز صادر می‌شود.
رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند به برداشت گردو از باغات شهرستان اشاره کرد و افزود: در نهاوند سه‌هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی باغی زیر کشت گردو قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن محصول گردو از آن برداشت و روانه بازار مصرف شود.

حاج‌باباعلی تأکید کرد: نهاوند یکی از مراکز اصلی تولید گردو در سطح استان است که به لحاظ طعم خوبی که دارد مشتریان زیادی از سراسر کشور دارد.

او عنوان کرد: بیش از ۱۳ هزار هکتار از مجموع زمین‌های کشاورزی شهرستان به اراضی باغی اختصاص دارد که به کشت انواع میوه‌ها از جمله سیب، گردو، هلو، شلیل، گیلاس، آلو، آلبالو و ... اختصاص دارد.

انتهای پیام/ب

دیدگاه شما