تازه های سایت

کد مطلب: 47726
14. مهر 1400 - 8:41
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند با اشاره به نقش مهم دام و طیور در تامین مواد غذایی جامعه گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۶۰۰ هزار نوبت سر دام سبک و سنگین برای مقابله با انواع بیماری در این شهرستان واکسینه شدند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، میثم قیاسی به مناسبت ۱۴مهرماه روز ملی دامپزشکی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: به منظور کنترل و پیشگیری بیماری‌های دامی از اول سالجاری تاکنون بیش از  ۵۹۲ هزار راس دام سبک و سنگین برای مقابله با انواع بیماری‌های دامی واکسینه رایگان شده اند.

وی گفت: با حضور پررنگ بخش خصوصی در کنار بخش دولتی در بحث پیشگیری از بروز بیماری دامی و مشترک بین انسان و دام عملیات واکسیناسیون دام سبک (گوسفند و بز) و دام سنگین (گاو) بر علیه بیماری آبله، شاربن ، تب برفکی، تب مالت، لمپی اسکین و پی پی آر ( طاعونِ نشخوارکنندگان کوچک) و همچنین هزار و ۱۰۰ قلاده سگ در سطح شهرستان واکسن هاری و ۲۸۸ راس دام سنگین تست سل انجام شده است.

قیاسی افزود: اجرای عملیات‌های واکسیناسیون دام و طیور، بازدید از مرغداری‌ها و دامداری‌ها برای مراقبت از بیماری‌ها، بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل مرغ فروشی‌ها، قصابی‌ها، رستوران‌ها و مراکز جمع آوری شیر و عسل نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: این اقدامات به منظور کنترل و افزایش کیفیت عرضه فراورده های خام دامی در این مراکز به صورت مستمر و روزانه در سطح شهرستان انجام می شود.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند گفت: وظیفه دامپزشکی تأمین بهداشت دام و حفاظت و صیانت از جمعیت دامی منطقه به عنوان یک سرمایه ملی است.

وی اظهار داشت: از تمامی دامداران به ویژه دامداران روستایی درخواست می‌شود برای حفظ سرمایه خود در برابر بیماری‌های واگیر دامی همکاری لازم را با گروه‌های اعزامی دامپزشکی داشته باشند.

دیدگاه شما