تازه های سایت

کد مطلب: 47659
8. مهر 1400 - 8:45
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نهاوند گفت: برای جلوگیری از شکار، خریدوفروش غیرمجاز حیوانات و پرندگان وحشی تمامی مراکز خریدوفروش پرندگان و بازارهای محلی شهرستان نظارت و کنترل می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مهرداد سلگی گفت: در صورت مشاهده مصادیق و اقدام افراد جهت شکار، عرضه حیوانات و پرندگان وحشی با متخلفان طبق دستورالعمل‌های ابلاغی برخورد می‌شود.
وی به انجام عملیات گشت، کنترل و پایش کلیه مراکز عرضه، خریدوفروش حیوانات و پرندگان وحشی و شکارچی در سطح شهرستان را توسط عوامل یگان حفاظت محیط‌زیست اشاره کرد و اظهار داشت: بعضاً در برخی از این مراکز پرندگان و حیوانات وحشی به‌صورت غیرقانونی زنده گیری و نگهداری می‌شوند.
سلگی بابیان اینکه در صورت مشاهده تخلف مبنی برشکار، نگهداری پرندگان و حیوانات وحشی حمایت‌شده اقدام لازم جهت برخورد به‌فوریت در دستور کار قرار می‌گیرد، افزود: تاکنون بیش از ۸ مورد از مراکز عرضه و خریدوفروش پرندگان در سطح شهرستان نهاوند توسط عوامل یگان حفاظت محیط‌زیست مورد بازدید قرارگرفته است.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نهاوند با اشاره به دادن تذکرات لازم به واحدها و مراکز یادشده در مورد نحوه نگهداری پرندگان و عدم خرید فروش پرندگان شکاری و شکارممنوع عنوان کرد: رعایت قوانین و مقررات صادرشده توسط مراکز عرضه و خریدوفروش پرندگان در سطح شهرستان الزامی است.
سلگی همچنین از برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی برای دهیاران شهرستان نهاوند باهدف نحوه به‌کارگیری سلاح شکاری، قوانین شکار، صید و تعامل با محیط‌بانان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع، آموزش دهیاران به‌عنوان نمایندگان دستگاه‌های دولتی در سطح روستاها ضروری است و برگزاری این آموزش‌ها به‌صورت مداوم ادامه دارد.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نهاوند در مورد اهمیت نقش‌آفرینی آحاد مردم در صیانت از ذخایر ارزشمند طبیعی موجود در محیط‌زیست گفت:‌ به‌طورقطع نگهداری و حفاظت از محیط‌زیست تنها از عهده یک سازمان خاص برنمی‌آید بلکه آحاد مردم باید در این مسیر همکاری و مشارکت فعالی داشته باشند.
سامانه 1540 برای اطلاع‌رسانی تخلفات زیست‌محیطی
وی در همین راستا از مردم عزیز و شریف شهرستان نهاوند خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست‌محیطی موضوع را به سامانه تلفنی 1540 اطلاع دهند.
سلگی ادامه داد: هرگونه تماس با این سامانه کاملاً رایگان است و این سامانه به‌صورت 24 ساعته آماده دریافت پیام‌های محیط‌زیستی مردم است.
وی افزود: با توجه به اینکه یکی از مسئولیت‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست توسعه ارتباط با مردم از راه‌های گوناگون است، دلسوزان و علاقه‌مندان به محیط‌زیست می‌توانند هنگام تماس سامانه تلفنی 1540 در سریع‌ترین زمان ممکن تخلفات زیست‌محیطی را به دستگاه مسئول اطلاع دهند.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند گفت: شکار غیرمجاز حیات‌وحش، مشکلات و گرفتاری‌های که برای حیوانات وحشی ایجادشده، خرید، فروش، نگهداری، حمل و قاچاق در حیات‌وحش، تخریب عرصه‌های طبیعی زیست‌محیطی، آلاینده‌های زیست‌محیطی اعم از (آب، خاک، هوا، صدا)، تخلیه پسماندها (اعم از صنعتی، خانگی، کشاورزی و پزشکی) در مکان‌های غیرمجاز، تخلیه پساب‌های آلوده اعم از (صنعتی و خانگی) در خارج از سیستم‌های تصفیه‌خانه‌های صنعتی و شهری نهاوند ازجمله مواردی است که مردم می‌توانند از طریق شماره تلفن 1540 به اداره حفاظت محیط‌زیست اطلاع دهند تا تمهیدات لازم برای حل مشکلات و برخورد با متخلفان از سوی این اداره انجام شود.

دیدگاه شما