تازه های سایت

کد مطلب: 47602
3. مهر 1400 - 7:41

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مهرداد سلگی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند، از ضرورت توجه و ساماندهی تخلیه نخاله های ساختمانی در نهاوند خبر داد و گفت: متاسفانه شاهد هستیم که ورودی شهرها و اطراف جاده های اصلی و روستایی، محل تخلیه نخاله‌ها شده که این حریم ها از نظر منظر عمومی و زیست محیطی با چالش مواجه شده است.که این امر نیاز به توجه بیشتر به جانمایی محل تخلیه نخاله توسط شهرداریها شهرستان نهاوند را می طلبند.

وی افزود: روستاها هم باید با کمک دهیاری‌ها و با کمک اداره راه به عنوان همکاری ،نسبت به جمع‌آوری و جانمایی محل تخلیه نخاله اقدام کنند که در این زمینه قوانین بازدارنده هم وجود که در صورت رویت می‌توانیم در مرحله اول خودروی آن‌ها را توقیف کنیم و در مراحل بعد جریمه اعمال شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان نهاوند گفت:  در شهرستان نهاوند بیشتر ورودی شهرها مورد هجوم نخاله‌ها قرار گرفته‌اند که اداره راه با شهرداری‌ها و با کامیون‌داران و رانندگانی که در این زمینه فعال هستند باید جلساتی را برگزار کنند و در این خصوص ساماندهی صورت گیرد.

سلگی بیان کرد: شهرداری‌ها می‌توانند با تعیین محل‌هایی را که به صورت آماده از قبل وجود دارد شناسایی و نسبت به اطلاع رسانی جهت تخلیه نخاله‌ها در آن محل اقدام کنند و در صورتی که قانون‌مند این کار هدایت شود می‌توانند از ریختن نخاله در محل‌های ممنوعه جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: محل تخلیه نخاله‌های روستایی  باید توسط دهیاری‌ها جانمایی شود و به صورت متمرکز با همکاری بخشداری‌های و همچنین گرفتن مجوز از اداره امور منابع آب که موضوع بستر رودخانه‌ها را در بر می‌گیرد این کار صورت گیرد.

دیدگاه شما