تازه های سایت

کد مطلب: 47532
28. شهريور 1400 - 8:16
فرماندار نهاوند گفت: با توجه به حذف محدودیت سنی برای تزریق واکسن کرونا در این شهرستان، دستگاه‌های مختلف ارائه خدمات را منوط به ارائه کارت واکسیناسیون کنند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا ویروس شهرستان نهاوند به ریاست ناصری فرماندار، سرهنگ مختاری فرمانده سپاه ناحیه و سایر اعضا در سالن شهدای فرمانداری برگزار شد.

مراد ناصری فرماندار شهرستان نهاوند در این جلسه گفت: دستگاه‌ها باید گزارش اقدامات خود را در حوزهٔ مقابله با کرونا و واکسیناسیون جامعه هدف خود به ستاد ارائه دهند و همه دستگاه‌های شهرستان مکلف‌اند، تمام امکانات خود از صفرتا صد را در اختیار ستاد کرونا قرار دهند.

وی اظهار داشت: به دلیل حذف محدودیت سنی واکسن، دستگاه‌ها ارائه خدماتشان به جامعه هدف را مشروط به داشتن کارت واکسن کنند و این موضوع را مدیریت کنند.

فرماندار نهاوند افزود: اداراتی که از جامعه هدف جمعیتی بالایی برخوردارند با تمام امکانات جهت واکسیناسیون همگانی بسیج شوند چون در پیک‌های گذشته کسی مقصر نبود ولی اگر الآن پای‌کار نیاییم همه باید پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: اگر دستگاه‌ها با نسخهٔ گذشته ادامه کار دهند، پیک ششم را با بدترین شرایط خواهیم داشت؛ لذا باید با شرایط موجود برنامه‌ریزی و اقدام لازم صورت بگیرد.

ناصری اظهار داشت: آموزش‌وپرورش باید از طریق بیش از ۲۵ هزار دانش‌آموز جامعه هدف خود خانواده‌های آنان را موظف و تشویق به واکسیناسیون کنند تا از انتشار ویروس جلوگیری شود و تمام‌قد جهت واکسیناسیون دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان میدان‌دار شود.

فرماندار نهاوند بیان داشت: دانش‌آموزان و اولیا از شرایط آموزشی غیرحضوری بسیار متضرر شده‌اند که امیدواریم با تکمیل واکسیناسیون و مهار بیماری هر چه سریع‌تر به وضعیت عادی بازگردیم.

وی عنوان کرد: با توجه به حذف محدودیت سنی واکسن کرونا ازاین‌پس در شهرستان برای حضور در ادارات و ارائه خدمات، همراه داشتن کارت واکسیناسیون الزامی باشد.

فرماندار نهاوند گفت: جهت حضور در سالن‌های ورزشی ارائه کارت واکسیناسیون الزامی خواهد بود و اداره ورزش و جوانان در این راستا نظارت صددرصدی داشته باشد و با نظارت اداره صمت، هرچه سریع‌تر برای واکسیناسیون جامعه هدف (کسبه و بازاریان) اقدامات لازم صورت پذیرد.

ناصری افزود: برای تأمین سلامت جامعه دست یاری به‌سوی مردم عزیز دراز می‌کنم و انتظار دارم با تمام توان خویش، منسوبین و دوستان و همسایگان که واکسینه نشده را به حضور در مراکز واکسیناسیون ترغیب کنند و رسانه‌ها در این رابطه همچون گذشته اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند.

سرهنگ مختاری فرمانده سپاه ناحیه نهاوند و دبیر قرارگاه زیستی شهرستان نیز در این جلسه گفت: سپاه و بسیج تمام امکانات خود را جهت خدمت‌رسانی بهتر در اختیار مجموعه مدیریتی شهرستان قرار داده است.

وی اظهار داشت: شرایط سنی واکسیناسیون عملاً حذف‌شده است و با این شرایط باید برای تزریق واکسن به شهروندان تمهیدات مناسبی داشته باشیم.

مختاری افزود: ورودی‌های مبتلایان به بیمارستان همچنان بالا است و علاوه بر تسریع درروند واکسیناسیون باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک رعایت شود.

فرمانده سپاه نهاوند گفت: مراکز ۱۸ گانه تزریق واکسن در شهرستان برای واکسیناسیون بدون شرایط سنی در سه نوبت تا ساعت یک بامداد آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند.

مختاری اظهار داشت: نیرو‌های بسیجی و گروه‌های جهادی در کنار کادر درمان در مراکز تزریق واکسن حضور دارند و کمک یار آن‌ها هستند.

دیدگاه شما