تازه های سایت

کد مطلب: 47511
26. شهريور 1400 - 1:48
رئیس اداره محیط زیست شهرستان نهاوند از مدیریت و جمع آوری زباله های سراب فارسبان توسط پاکبان منابع طبیعی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مهرداد سلگی بیان کرد: نبود متولی برای مدیریت پسماند و زباله های سراب فارسبان نهاوند از سال‌های گذشته تاکنون، سبب نارضایتی مردم و وضعیت نامناسب این سراب شد.

وی اضافه کرد: بنابراین اداره حفاظت محیط زیست برای پایان دادن به این وضعیت وارد عمل شد که صدور اخطاریه و تشکیل جلسات متعدد کارگروه مدیریت پسماند سراب‌ها منتج به تعیین متولی برای مدیریت پسماند این مناطق شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان نهاوند افزود: بیشترین حجم زباله ها مربوط به گردشگرانی است که در روزهای تعطیل با حضور در سراب فارسبان اقدام به رها سازی ظروف یکبار مصرف و پلاستیک در این منطقه می کنند.

سلگی رها سازی زباله در طبیعت یا رودخانه را عامل بر هم خوردن فرآیندهای طبیعی و اختلال در محیط زیست دانست و گفت: هم اینک پسماندهای موجود در سراب فارسبان با حضور پاکبانان به صورت مرتب جمع آوری و دفن می شود.

شهرستان نهاوند به علت بارندگی های مطلوب دارای ۱۳ سراب بوده که مهمترین آنها سراب گاماسیاب، گیان، فارسبان و ملوسان است و در این بین سراب گیان و گاماسیاب بیشترین بازدید کننده را دارد به گونه ای که پیش از شیوع کرونا سالانه دهها هزار مسافر از این تلاب ها بازدید می کردند.

دیدگاه شما