تازه های سایت

کد مطلب: 47455
22. شهريور 1400 - 8:36
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند از راه‌اندازی و مدیریت خودروهای حمل فاضلاب نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مهرداد سلگی اظهار کرد: یکی از معضلات زیست محیطی شهرستان نهاوند تخلیه فاضلاب‌های خانگی توسط خودروهای حمل فاضلاب در مزارع کشاورزی، جاده‌ها و رودخانه است که مشکلات مختلفی را ایجاد می‌کند.

وی افزود: علاوه بر این موضوع، عدم شناسایی و ثبت خودروها برای ساماندهی و نظارت‌های لازم بر آن‌ها انجام نمی‌شد و تخلفات مختلفی از سوی آنها انجام می‌‌گیرد. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند ادامه داد: یکی از معضلات این خودروها نبود پارکینگ مناسب بود که باعث می‌شد صاحبان این خودروها خودروی حاوی فاضلاب را در مقابل منزل خود پارک کنند، به این دلیل سازمان حمل‌ونقل بار درون شهری نهاوند و حومه شهرداری نهاوند مکلف است مطابق دستورالعمل ساماندهی و نظارت بر فعالیت خودروهای مکانی را برای توقف و پارک این خودرو‌ها ایجاد کند.

وی تصریح کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری کارگروه‌ها و جلسات متعددی درجهت ساماندهی و فعالیت خودروهای حمل فاضلاب خانگی برگزارگردید، که خوشبختانه در کارگروه پسماند شهرستان مصوباتی صادر شد که از جمله ساماندهی خودروهای حمل فاضلاب است.

سلگی عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب مطابق مصوبات کارگروه اقدام به انعقاد قرداد با شرکت عصرسلامت نهاوند در راستای ساماندهی و مدیریت پساب‌های خانگی تو سط خودروهای حمل فاضلاب در تصفیه خانه نهاوند کرده است.

وی افزود: امروز خوشبختانه بعداز گذشت چندین ماه مدیریت خودروهای حمل فاضلاب راه‌اندازی شد و طبق مصوبات کارگروه پسماند و بعداز راه‌اندازی و ساماندهی خودروهای حمل فاضلاب، در صورت عدم کد شناسایی خودروها و تخلیه غیر مجاز فاضلاب توسط این خودروها، پلیس راهورو راهنمایی رانندگی نسبت به توقیف و معرفی آنها به مراجع قضایی اقدام کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما