تازه های سایت

کد مطلب: 47453
22. شهريور 1400 - 8:32
به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله قدوسی، امام جمعه شهر فیروزان با حضور در کتابخانه شهید قدوسی بیش از صد نسخه کتاب به این کتابخانه اهدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله علی قدوسی، حجت الاسلام موسی محبی، امام جمعه شهر فیروزان به همراه داود مرادی، فرمانده حوزه بسیج شهید سلگی، با حضور در کتابخانه شهید قدوسی از بخش‌های مختلف آن بازدید کردند و امام جمعه فیروزان بیش از صد نسخه کتاب به کتابخانه شهید قدوسی اهدا کرد. در این بازدید امام جمعه فیروزان و فرمانده حوزه بسیج این شهر از نزدیک با نحوه ارائه خدمات به اعضای کتابخانه و همچنین اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی کتابخانه از جمله برگزاری یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، آشنا شدند.

حجت الاسلام محبی، ضمن تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه، گفت: یکی از  وظایف و رسالت‌های مهم و تاثیرگذار متولیان فرهنگی، ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی و تسهیل امر مطالعه برای علاقمندان است.

میلاد امینیان، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نهاوند نیز در این بازدید گفت: با توجه به برنامه‌ها و سیاست‌های جاری اداره کتابخانه ها در بحث دریافت کتب اهدایی و نگاه ویژه همشهریان کتاب دوست و کتابخوان به مقوله اهدای کتاب با هدف گسترش دانایی، این حرکت فرهنگی توسط امام جمعه محترم شهر فیروزان می تواند الگویی خوبی برای همه فرهنگ دوستان این شهر به شمار آید.

امینیان همچنین ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله قدوسی افزود: شهید قدوسی از افتخارات شهرستان نهاوند است و هر ساله در سالروز شهادت ایشان برنامه های متنوعی در سطح کتابخانه های عمومی شهرستان نهاوند برگزار می شود.

لازم به ذکر است، آیت الله علی قدوسی متولد ۱۳۰۶ در شهر نهاوند است. او از مبارزین رژیم شاهنشاهی قبل از انقلاب بود که به همراه همرزمان دیگرش از جمله سید محمد بهشتی در پایه‌ریزی یک سامانه آموزشی نو و پرثمر، نقش بسزایی داشت. شهید قدوسی پس از انقلاب نیز در پست های مختلفی از جمله مأمور ستاد انقلاب اسلامی قم، عضویت در شورای عالی قضایی و دادستانی کل انقلاب اسلامی فعالیت نمود و در نهایت در ۱۴ شهریور ۱۳۶۰ بر اثر انفجار یک بمب آتش زا در دادستانی کل انقلاب، به مقام شهادت نایل آمد.

دیدگاه شما