تازه های سایت

کد مطلب: 47373
16. شهريور 1400 - 9:50
باهدف معرفی شهدا به نسل جوان و گرامیداشت مقام والای شهدای استان همدان دومین جلسه هماهنگی قرارگاه شهرستانی برگزاری کنگره 8 هزار شهید استان همدان در فرماندار نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، دومین جلسه قرارگاه شهرستانی با موضوع برگزاری دومین کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 8 هزار شهید استان همدان با حضور معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان همدان، فرماندار، فرمانده سپاه نهاوند و سایر اعضا در فرمانداری نهاوند برگزار شد.
سرهنگ رستمی معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان همدان در این جلسه اظهار داشت: برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا در راستای پاسداشت مجاهدت‌ها و ایثار و ازخودگذشتگی وزنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا است.
وی بابیان اینکه امنیت پایدار امروز را مرهون ایثار و فداکاری شهدا هستیم، گفت: احیای روحیه ایثار و شهادت ضرورت جامعه امروز و رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان همدان افزود: هدف از برگزاری این کنگره معرفی و شناساندن شهدای گران‌قدر استان همدان به نسل جوان و الگو قرار دادن این عزیزان است.
وی در ادامه با اشاره به نقش سرداران و شهدای استان همدان در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: کنگره سرداران، امیران و 8 هزار شهید استان همدان در سال 1402 برگزار شود و نقش شهرستان‌ها در برگزاری این برنامه بزرگ بسیار مهم است.
رستمی بیان داشت: کمیته‌های مختلف نقش محوری در پیشبرد اهداف کنگره‌دارند که نیاز است به شکل خلاقانه‌ای عمل کنند و انشا الله همه دستگاه‌های اجرایی نهایت همکاری را با کمیته‌های ستاد کنگره 8 هزار شهید استان داشته باشند.
مراد ناصری فرماندار نهاوند نیز در این جلسه گفت: جاری بودن ارزش‌های انقلابی در جمهوری اسلامی مدیون خون شهدا است و راه و رسم زندگی و منش شهدا باید در قالب این کنگره ترویج، تبلیغ و حفظ شود.
وی بیان داشت: مهم‌ترین کاری که برای ماندگاری یاد و خاطره شهدا می‌توان انجام داد، ثبت آثار و مستندات شهدا اعم از خاطرات، وصیت‌نامه، عکس و فیلم است که برای آیندگان و نسل‌های بعدی به‌عنوان میراث گران‌بها برجای خواهد ماند.
فرماندار نهاوند افزود: اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی توسط رسانه‌ها از تدوین برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، خدمات‌رسانی درزمینهٔ معرفی آثار و شخصیت شهدا بسیار مهم و ضروری است.
سرهنگ علی مختاری فرمانده سپاه نهاوند نیز در این جلسه گفت: وظیفه اصحاب رسانه و خبرنگاران در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در غالب این کنگره شهدا مهم و اثرگذار است.
وی اظهار داشت: در شهرستان هماهنگی‌های خوبی انجام‌شده است و احکام مسئولان کمیته‌ها هم برای آن‌ها صادرشده است و انشا الله با همدلی کار را پیش خواهیم برد.
مختاری بیان داشت: کمیته‌ها باید کارها را شروع کنند و با همراهی با ستاد استانی انشالله بتوانیم وظایف محوله را در راستای هرچه بهتر برگزار شدن این کنگره عظیم به‌خوبی انجام دهیم.
فرمانده سپاه نهاوند افزود: شهرستان نهاوند باافتخار 853 شهید والامقام را تقدیم انقلاب کرده است که باید به نسل جوان جامعه معرفی شوند.
انتهای پیام/س

دیدگاه شما