تازه های سایت

کد مطلب: 47357
15. شهريور 1400 - 8:31
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور جلوگیری از تکرار ناهماهنگی ها و فرصت سوزی های خسارت بار در دولت‌های گذشته ضرورت دارد هماهنگی در تیم اقتصادی توسط معاون اول رئیس جمهور ایجاد و اختلاف نظرهای احتمالی در دولت حل شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علیرضا شهبازی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: خدای متعال را شکر گزارم که سال‌های آغازین گام دوم انقلاب اسلامی، دلهای مردم عزیز کشور را برای مشارکت در سرنوشت سازترین انتخابات ریاست جمهوری متمایل کرد تا با لبیک به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و حضوری افتخارآفرین در انتخاب رئیس جمهور مردمی و انقلابی ، مقدمات لازم را برای اصلاحاتی بنیادین و ریشه‌ای در رویه ها و رفتارهای نادرست در حوزه‌های مختلف اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی فراهم آورند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از ریاست محترم جمهوری به خاطر معرفی کابینه ای انقلابی، جهادی و همچنین انتخاب معاون اولی مجاهد ، انقلابی،  متعهد و متخصص و مدیر و مدبر تشکر و قدردانی می نمایم.

وی افزود: عملکرد درخشان آقای مخبر در دوره‌های مختلف مسئولیت به خصوص دوره خطیر مسئولیت ستاد اجرایی ، این بشارت را می دهد تا در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم ایجاد هماهنگی در زمینه های اقتصادی و اختلاف نظرهای احتمالی در دولت ، توسط معاون اول که در سخنرانی ایشان در اولین ملاقات با هیئت دولت سیزدهم به آن تاکید فرمودند با بهره مندی از تجارب ، مدیریت و قدرت اجماع سازی ایشان انشاالله شاهد هم افزایی دستگاهها و وزارتخانه های مختلف خصوصاً در حوزه اقتصادی باشیم تا از تکرار ناهماهنگی ها و فرصت سوزی ها ی خسارت بار در دولت‌های گذشته جلوگیری گردد.

شهبازی بیان کرد: اکنون با هدایت و توفیق الهی دولت مردمی با مدیریت هوشمندانه آیت الله رئیسی شروع به فعالیت نموده و استقرار وزرای انقلابی و با انگیزه ، نوید بخش دوران جدید از کار و فعالیت در اقصی نقاط کشور می باشد. 

وی بیان کرد: شناخت درست شرایط کشور با تاکید بر توجه به اقتصاد و معیشت مردم که در دیدار اخیر مقام معظم رهبری با هیئت دولت به مهمترین مشکلات اقتصادی کشور از جمله تورم بالا ، کسری بودجه، کاهش ارزش پول ملی و کاهش قدرت خرید مردم، مشکلات فضای کسب و کار اشاره شد تلاش فکری و عملی درباره معیشت مردم و توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی از جمله اولویت‌های مدنظر مقام معظم رهبری می باشد که در این زمینه باید با کار و تلاش جمعی و همدلی و همراهی قوای سه گانه کشور برنامه ریزی عملیاتی انجام پذیرد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این فرصت مطالبی را بیان داشته و توجه دولتمردان را به آنها جلب می نمایم؛ ضمن تشکر از آقای قاسمی در ابلاغ ده اقدام راهبردی در حوزه های عملکردی وزارت راه و شهرسازی در خصوص احصاء کلیه زمین‌های دولتی  واقع در حریم و محدوده شهرها برای تولید سالیانه یک میلیون واحد مسکونی با توجه به وضعیت بافت‌های فرسوده به منظور تسریع در فرایند عرضه مسکن و کاهش آسیب‌های اجتماعی ، ارتقای تاب‌آوری شهرها در برابر خطرات ناشی از زلزله ، سیل و حوادث غیرمترقبه با ساخت یک میلیون واحد مسکونی اجرایی گردد تا از این طریق علاوه بر مقاوم‌سازی و احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری با توجه به زیرساخت‌های موجود به علاوه  تولید و عرضه مسکن در مناطق مورد نظر مشکلات ساکنان مناطق فوق که به علت تنگناهای مالی و قوانین دست و پاگیر اداری قادر به احیا و نوسازی بافت های فرسوده نمی باشند مرتفع گردد.

وی ادامه داد: تقاضای صدور تسریع در تکمیل و چهار خطه نمودن جاده های نهاوند- کرمانشاه و نهاوند –آورزمان – ملایر را جهت ارتقاء سطح ایمنی دارم؛همچنین از آنجایی که شهرستان نهاوند قدمتی حدود هفت هزار سال ، تاریخی کهن از عهد باستان تاکنون دارد و جایگاه آن نزد باستان شناسان و مورخان جهانی شناخته شده است نقش این جغرافیای کوچک اما موثر بر مناسبت‌های اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی کشور به ویژه در دوران انقلاب ، پررنگ و ماندگار است.

شهبازی ابراز کرد: امتزاج میراث تمدن یونان ، ایرانی در این شهر در معبد لائودیسه می‌تواند در جذب توریسم نقش منحصر به فردی را داشته باشد که در این زمینه توجه وزارت میراث فرهنگی را در ادامه کاوشهای خویش با همکاری وزارت خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات ، کاری ماندگار در جهت ارتقای دیپلماسی فرهنگی ، اقتصادی و توریسم تاریخی است.

وی تصریح کرد: از وزیر میراث فرهنگی صدور دستور تسریع در رفع مشکل ساخت و ساز ، در بافت تاریخی و قدیمی محله دوخواهران و پای قلعه نهاوند مورد انتظار است تا رضایت مردم شریف و نجیب این شهرستان حاصل گردد.

شهبازی بیان کرد: در حوزه وزارت کشاورزی راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در نهاوند با توجه به ظرفیت‌های منحصر به فرد در تولید بخشی از گیاهان دارویی که ارزش اقتصادی بسیار بالایی داشته و پیگیری زنجیره تولید و فرآوری گیاهان دارویی به صورت صنعتی که در این زمینه بیانات مقام معظم رهبری در مورد خام فروشی محصول گشنیز نهاوند که قطب تولید آن است ضروری می باشد.

وی افزود: احداث بندهای انحرافی و آب بندها  که از مجموعه 1000 کیلومتر کانال انتقال آب در نهاوند تا به حال 200 کیلومتر آن اجراء شده و برای اجرای باقیمانده کانال ها نیازمند توجه ویژه وزیر محترم نیرو و جهاد کشاورزی است همچنین وزرات جهاد کشاورزی از واحدهای تولید و تکثیر بچه ماهی قزل آلا در نهاوند حمایت کند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس یازدهم عنوان کرد:  وزارت علوم باید توجه ویژه به استقلال دانشگاه دولتی خواهران نهاوند و افزایش رشته های تحصیلی در دوره های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی و ارتقای جایگاه علمی و اداری داشته باشد چراکه این دانشگاه تنها دانشگاه تک جنسیتی در غرب کشور می باشد.

وی ادامه داد: تقویت جایگاه علمی و تشکیلاتی دانشگاه پیام نور نهاوند و افزایش رشته ها در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی مورد انتظار است.

شهبازی بیان کرد: توجه وزیر نیرو را به لایروبی ، آزادسازی رودخانه‌ها ، مسیل‌ها در داخل محدوده قانونی شهر نهاوند به موجب اصل ۴۵ قانون اساسی جلب نموده و با توجه به مشکلات زیربنایی شهرستان نهاوند در بخش های انتقال و توزیع و همچنین افت ولتاژ شدید برق در قسمت‌های زیادی از شهرستان تسریع در احداث پست انتقال ۲۳۰ کیلو وات و پستهای فوق توزیع نهاوند ۳ و ۴ ضروری می باشد.

وی بیان کرد: وزیر نیرو اقدام به صدور دستور ادامه و تکمیل بتنی کردن نهر شعبان که با توجه به تنش های آبی در سال‌های اخیر نقش بسزایی در کاهش مشکلات کشاورزان و باغداران منطقه دارد و همچنین سایر انهار شهرستان از جمله نهر راج کند.  

نماینده مردم نهاوند در مجلس تصریح کرد: ضمن تشکر از مساعدت وزارت بهداشت و درمان  از وزیر محترم ، درخواست صدور دستور تجهیز بیمارستان های نهاوند و تامین کادر متخصص مورد نیاز درمانی را درخواست می نمایم ./

دیدگاه شما