تازه های سایت

کد مطلب: 47252
7. شهريور 1400 - 8:56
در راستای تولید محصول بیشتر و با کیفیت انجام‌ می شود؛
گزارش ویدئویی/ بوجاری ۳ هزارتن بذر گندم گواهی شده در نهاوند
با هدف تولید محصول با کیفیت و بیشتر گندم توسط کشاورزان نهاوندی سالانه بیش از ۳ هزار تن گندم بوجاری شده در یکی از واحدهای این شهرستان تولید می شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، امروزه تولید محصول با کیفیت و افزایش مقدار تولید شده در واحد سطح نیازمند استفاده از روش‌های علمی و بذرهای اصلاح شده و بوجاری شده است.

شهرستان نهاوند با داشتن زمین های مرغوب و آب نسبتا بیشتر نسبت به سایر نقاط استان همدان، مستعد کشت محصول مهم گندم است که با توجه به خشکسالی امسال تولید این محصول کاهش یافته است.

هرچه قدر بذر توزیع شده بین کشاورزان شهرستان با کیفیت تر باشد طبیعتا محصول و در نهایت آرد با کیفیت تری تولید خواهد شد.

استفاده از بذر بوجاری شده باعث افزایش محصول، کیفیت بهتر و استفاده کمتر از انواع سموم و مقاومت بیشتر در مقابل افت ها است.

یکی از واحدهای تولید بذر اصلاح شده و بوجاری شده در نهاوند با توجه به نیاز شهرستان اقدام به بوجاری و توزیع بذر گواهی شده در ارقام مختلف کرده است.

شمس الله پاراد مدیرعامل شرکت توزیع بذر ثمین نهاوند در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: این واحد سالانه بیش از ۳ هزار تن بذر را بوجاری می کند و در اختیار کشاورزان قرار می دهد.

وی اظهار داشت: بیش از ۱۰ نفر در این واحد مشغول کار هستند و ۴ نوع بذر گواهی شده در این واحد تولید می شود.

پاراد افزود: در این واحد علاوه بر تامین بذر کشاورزان شهرستان نهاوند از دیگر شهرها هم برای دریافت بذر به این واحد مراجعه می کنند.

وی در پایان گفت: کارشناسان کشاورزی به کشاورزان توصیه می کنند برای اینکه محصول بیشتر و سالم تری تولید کنند از این بذرها استفاده کنند.

 

دیدگاه شما