تازه های سایت

کد مطلب: 47213
4. شهريور 1400 - 8:56
رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند با بیان اینکه صاحبان پروانه چرای دام در مراتع تا آذرماه فرصت دارند نسبت به پرداخت عوارض تمدید پروانه چرای خود اقدام کنند گفت: وارثان دامدارانی که دارای پرونده چرا هستند نیز باید پرونده خود را تمدید کنند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، داریوش عباسی اظهار کرد: با توجه به اینکه با فوت صاحب «پروانه چرا» لازم است وارثان آن برای ادامه چرا دارای مجوز باشند باید هرچه سریعتر نسبت به تمدید آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه برای انجام این کار لازم است طبق قانون، کار انحصار ورثه و پیگیری‌های لازم برای تمدید پروانه چرا انجام گیرد گفت: البته معمولا وراث از انجام این مرحله استقبال نمی‌کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند افزود: برای ادامه چرای دام در مراتع حتما نیاز به پرونده چراست بنابراین وارثان تا پایان سال جاری فرصت دارند در این زمینه اقدام کنند در غیر این صورت جواز چرای آنها باطل و طبق مقررات حق ورود به مراتع را ندارند.

وی کنترل تعداد ورود دام و جلوگیری از چرای بی‌رویه دام که منجر به نابودی مراتع می‌شود از اهداف صدور پرونده چرا عنوان کرد و افزود: بر اساس این طرح که دامداران طبق مجوز داده شده باید دام وارد مراتع کنند و  کسانی که اقدام به چرای مازاد در مراتع کرده باشند شناسایی و در مراحل نخست به آنان اخطار و در مراحل بعدی پروانه چرای آنان باطل می‌شود.

عباسی با بیان اینکه متاسفانه هم‌اکنون تعداد دام‌های موجود که وارد  مراتع شهرستان می‌شود ۲.۵ برابر یا بیشتر از ظرفیت مراتع است افزود:  این طرح می‌تواند به صیانت از عرصه‌های طبیعی شهرستان کمک کند.

وی با یادآوری اهمیت حفاظت از مراتع برای پیشگیری از فرسایش خاک اضافه کرد: طی چند سال گذشته به دلیل ورود بی‌رویه دام و یا چرای زودرس فشار زیادی به مراتع وارد شده که این مساله باعث فقیر شدن آنها شده است

رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند گفت: برای پیشگیری از تخریب هر چه بیشتر مراتع با همکاری و مشارکت جوامع محلی عملیات مرتع‌کاری و همچنین کشت گیاهان دارویی در بخش‌هایی از حوزه‌های شهرستان انجام شده است.

وی در پایان خطاب به دارندگان پروانه چرا که مهلت آنها پایان یافته است گفت: در راستای اجرای ماده ۴۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تمام صاحبان پروانه چرای دام در مراتع شهرستان تا آذرماه امسال فرصت دارند با مراجعه به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نسبت به پرداخت عوارض تمدید پروانه چرای خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما