تازه های سایت

کد مطلب: 4706
28. آبان 1391 - 8:05
به گزارش سایت گرو :سیدسعیدمیری مدیرکانونهای فرهنگی وهنری مساجد نهاوند گفت: بزرگترین نمایشگاه نمونک گلی استان در روستای تکه نهاوند برپا شده است .

زیباترین و بزرگ‌ترین نمایشگاه نمونک گلی استان همدان در نهاوند برپا شده است

  

پایگاه خبری تحلیلی گرو :سیدسعیدمیری مدیرکانونهای فرهنگی وهنری مساجدنهاوند گفت: بزرگترین نمایشگاه نمونک گلی استان در روستای تکه نهاوند برپا شده است .

وی گفت :این نمایشگاه هر ساله از اول تا پایان محرم در جنب گلزار شهدای روستای تکه آماده بازدید عزاداران حسینی است.
وی بیان داشت: این نمایشگاه به این دلیل در نوع خود در استان و حتی در کشور نمونه است که ابزار ساخت آن از خشت و گل چوب و به سبک قدیم است به طوری که برای برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه افرادی را به کربلای معلی و مکه مکرمه اعزام کرده‌ایم تا طبق نوشته قدیمی و به همان سبک و به صورت نمونک‌های کوچک‌تر در فضایی به وسعت 500 مترمربع آن را به نمایش بگذاریم.
وی تصریح کرد: این نمایشگاه در 15 غرفه مجزا از حوادث دوران پیامبر (ص) تا شهادت امام حسین (ع) در کربلا بازسازی می‌شود و از مهم‌ترین بخش‌های آن شامل قبرستان بقیع، شهر کوفه و شام، صحرای کربلا، رود دجله و فرات، مسجد کوفه، قصر یزید و عبیدالله، گودال قتلگاه، سپاهیان امام حسین (ع) و یزید ملعون، چاه حضرت علی (ع) و نخلستان آن و خرابه شام از بهترین بخش‌های این نمایشگاه هستند که به صورت بسیار ظریف و زیبایی نورپردازی شده‌اند.
وی عنوان داشت: در سال گذشته این نمایشگاه با توجه به اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و صدا و سیما از نقاط مختلف ایران بازدیدکننده داشته است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دلیل موفقیت این نمایشگاه استفاده از نظر جوانان، مردم و روحانیون و کمک‌های مردمی بوده است.

روستای تکه در 8 کیلومتری جنوب غربی نهاوند واقع است.

دیدگاه شما