تازه های سایت

کد مطلب: 47025
19. مرداد 1400 - 8:17
شهرستان نهاوند در وضعیت قرمز و خطرناک کرونایی قرار دارد و روند بستری و ابتلا در این شهرستان خطرناک و نگران کننده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مراد ناصری فرماندار نهاوند در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان نهاوند گفت: این شهرستان در شرایط بحرانی به سر می برد و کرونا در حال گذار پیک ۵ در شهرستان است.

وی اظهار داشت: موانع ورود و خروج خودروهای پلاک غیر بومی در ورودی شهر نهاوند برداشته است ولی به صورت هوشمند و با استفاده از دوربین ها عبور و مرور کنترل می شود و در صورت ورود خودرو  با پلاک غیر بومی به شهرستان جریمه می شوند.

فرماندار نهاوند افزود: پلیس راهور با شدت و قدرت با خودروهای پلاک غیر بومی در سطح شهر نهاوند نیز برخورد می کند.

وی ادامه داد: با توجه به تغییر دستورالعمل ها تعطیلی مشاغل هم در طرح جدید، مبارزه با کرونا حذف شده است.

ناصری بیان داشت: آنچه در توان داشته ایم به میدان آورده و اجرا کرده ایم و مردم هم پای کار بوده و حالا در شرایط فعلی باید تعامل بیشتری بادستاد کرونا داشته باشند.

وی عنوان کرد: شرایط بحرانی فعلی به لحاظ همجواری و تردد ها با شهرهای اطراف که وضعیت خوبی هم ندارند؛ اتفاق افتاده است و با همکاری مردم از این وضعيت هم خارج می شویم.

فرماندار نهاوند افزود: دستورالعمل عزاداری ماه محرم ابلاغ شده است و طبق این شیوه نامه باید عمل شود تا هم عزاداری سالار شهیدان برگزار شود و هم پروتکل ها رعایت شود.

وی گفت: ماشین های سیار در پیک چهارم عملکرد خوبی داشته اند و میخواهیم در این پیک این روند ادامه داشته باشد و برای آگاهی سازی از همه ظرفیت های محلی مانند روحانیون و بسیج استفاده شود.

ناصری در پایان اظهار داشت: طرح سردار سلیمانی باید دوباره فعال شود چون کمک شایانی به کاهش این بیماری داشته است.

سرهنگ علی مختاری فرمانده سپاه نهاوند و دبیر قرارگاه زیستی شهرستان نیز در این ستاد گفت: شرایط کرونا در نهاوند از مدت ها پیش قرمز اعلام شده و با اعلام شرایطی و تاکید بر رعایت پروتکل ها اجازه فعالیت به کسبه داده شده و تعطیلی اعلام نشده است.

وی افزود: متاسفانه استفاده از ماسک بطور چشمگیری در شهرستان کاهش یافت و آمار مبتلایان هم افزایش یافته است.

مختاری اظهار داشت: مراسمات عروسی و جشن و میهمانی و به خصوص ختم ها باعث شده ترددها بیش از گذشته و روند بستری  و ابتلا هم بیشتر شود.

وی ادامه داد: مطب های پزشکان، صف های طولانی مرغ و گوشت، آئین های ختم که با تعداد قابل توجهی در حال برگزاری است، آزمون های راهنمایی رانندگی، دانشگاهها و مراکز تجمعی دیگر باید مدیریت و کنترل شود.

دبیر قرارگاه زیستی نهاوند گفت: با توجه بهدایام محرم مداحان باید توجیه شوند و مسئولين هیئت ها هم نکات و شیوه نامه های بهداشتی را مدنظر داشته باشند‌.

وی در پایان گفت: ۱۷ مرکز واکسیناسیون با روزانه تزریق ۱۲۰۰ دز واکسن در شهرستان فعال است و خوشبختانه روند خوبی در واکسیناسیون داریم.

دیدگاه شما