تازه های سایت

کد مطلب: 46917
10. مرداد 1400 - 8:16
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به برداشت خیار در این شهرستان از ایجاد اشتغال فصلی برای ۲۰ هزار نفر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، کریم حاج‌باباعلی اظهار کرد: شهرستان نهاوند قطب اصلی صیفی‌کاری در سطح استان است که در بین آنها کشت خیار از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

وی افزود: در سال زراعی جاری بیش از ۴۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت خیار اختصاص یافته که کار کشت آن از اسفندماه آغاز و برداشت آن نیز از اواخر خرداد شروع شده و تا پایان شهریور ماه ادامه می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند اضافه کرد: طی این مدت برای کاشت و برداشت محصول خیار که در مناطق مختلف شهرستان صورت میگیرد نیروی انسانی زیادی به کار مشغول می‌شوند و خوشبختانه برای مدت حدود ۶ ماه از سال اشتغال فصلی خوبی ایجاد می‌شود.

وی افزود: محصول تولیدی این شهرستان به علت عطر و طعمی که دارد به جز در سطح شهرستان در سایر شهرها نیز از مشتریان خوبی برخوردار است و علاوه بر تازه‌خوری حتی منبع اصلی تولید خیارشور برخی مناطق مانند سامن ملایر را تامین می‌کند.

حاج باباعلی افزود: البته امسال با توجه به کمبود بارش‌های جوی میزان سطح کشت در مقایسه با سال گذشته افزایشی نداشته لذا پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۲۵ هزار تن خیار از مزارع نهاوند برداشت شود.

وی گفت: اولین برداشت این محصول ۶۰ الی ۷۰ روز پس از کاشت انجام می‌شود که برای دستیابی به این هدف باید مرتب در مزرعه جستجو کرد و خیارهای سبز قلمی را چید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند اجرای آبیاری تحت ‌فشار، رعایت اصول صحیح کاشت و تغذیه به ‌موقع و مناسب، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز و نظارت مستمر کارشناسان از مزارع را از عمده علت‌های بالا بودن کیفیت محصول تولیدی نهاوند دانست.

انتهای پیام/

دیدگاه شما