تازه های سایت

کد مطلب: 46848
4. مرداد 1400 - 8:40
رئیس مرکز بهداشت نهاوند با بیان اینکه ۱۶ هزار نفر در نهاوند واکسن کرونا دریافت کردند گفت: برای کار واکسیناسیون ۱۰ مرکز در شهرستان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علی‌احسان خویشوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: از ابتدای شروع اجرای طرح واکسیناسیون عمومی برای گروه‌های مختلف سنی بالای ۶۰ سال و دیگر افراد مشمول طرح مانند کادر درمان، جانبازان و گروه‌های آسیب پذیر، تاکنون نزدیک به ۱۶ هزار نفر در این شهرستان مرحله اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: برای شروع کار واکسیناسیون مجموعا ۱۰ مرکز در سطح شهرستان تشکیل شد که چهار مرکز آن در سطح شهر و ۶ مرکز در مراکز بخش‌ها و روستاهای بزرگ استقرار یافته است.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: با توجه به سهمیه در نظر گرفته شده برای این شهرستان روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ دز واکسن برای افراد واجد اشرایط تزریق شده که به طور مدام به جز در زمان‌هایی که واکسن به طور سراسری وجود نداشته برای مراجعین تزریق شده است.

وی در رابطه با ادامه طرح واکسیناسیون کووید ۱۹ گفت: با توجه به لزوم تسریع در کار واکسیناسیون جمعیت هدف، ما تقاضای راه‌اندازی دو مرکز دیگر در آموزشکده فنی حاج حشمت شهبازی و یکی از دبیرستان‌های وابسته به آموزش و پرورش را به استان داده‌ایم که در صورت موافقت ما از آمادگی لازم برای تزریق روزانه ۱۵۰۰ دز واکسن کرونا برخوردار هستیم.

خویشوند گفت: اغلب گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال واکسن خود را در یافت کرده و در حال حاضر فراخوان برای جاماندگان به عمل آمده‌ و از این به بعد افراد بالای ۵۸ سال نیز می‌توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی در خصوص اجرای طرح واکسیناسیون عمومی برای جامعه هدف گفت: با توجه به اینکه در واکسیناسیون عمومی باید گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال زیر پوشش قرار گیرند لذا جمعیت مورد نظر در این شهرستان ۱۳۵ هزار نفر است که باید برای آنان واکسن تزریق شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما