تازه های سایت

کد مطلب: 46837
3. مرداد 1400 - 4:38
رئیس اداره محیط زیست نهاوند با بیان اینکه عامل تلف شدن دسته‌جمعی تعدادی از ماهیان گاماسیاب سهل‌انگاری برخی از کشاورزان در دفع غیر اصولی ظروف سموم کشاورزی بوده است گفت: سهل‌انگاری منجر به این فاجعه زیست محیطی شده که با خاطیان برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مهرداد سلگی اظهار کرد: متاسفانه بعضی از کشاورزان هنگام استفاده از سموم شیمیایی ظرف آن را سهل‌انگارانه در طبیعت و یا جوی‌های آب رها می‌کنند که همین مساله باعث آلوده شده رودخانه ها و در نتیجه مرگ آبزیان می‌شود.

وی به مورد اخیر مشکل ناشی از این کار از سوی برخی کشاورزان اشاره کرد و افزود: اخیرا در فضای مجازی فیلم تلف شدن دسته جمعی تعدادی از ماهیان داخل رودخانه گاماسیاب در محدوده روستای علمدار تا روستای لیلی یادگار به اشتراک گذاشته شد که فعالان محیط زیست را نگران کره بود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: پس از بررسی فیلم منتشر شده مشخص شد عامل این کار ناآگاهی و سهل‌انگاری برخی کشاورزان بوده که البته به صورت غیر عمد انجام شده است.

وی تاکید کرد: پرتاب کردن قوطی‌های سم در داخل رودخانه که امسال با پایین آمدن سطح آب رودخانه همراه بود باعث کاهش سطح اکسیژن و در نتیجه منجر به مرگ ماهی‌ها شده است.

سلگی افزود: این اقدام اگرچه عمدی نبوده است اما سهل‌انگاری کشاورزان منجر به این فاجعه زیست محیطی شده که با خاطیان این موضوع برخورد لازم می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما