تازه های سایت

کد مطلب: 46540
10. تير 1400 - 8:51
دهیار روستای “رضی آباد” نهاوند گفت: شهرداری هیچگونه خدماتی به مردم این‌ منطقه ندارد و اهالی این روستا خواستار حفظ ساختار موجود و عدم الحاق به شهر هستند چون با این تصمیم زمین های بکر کشاورزی نابود‌ می شوند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علی ظفری، دهیار روستای “رضی آباد” در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: روستای رضی آباد از توابع بخش مرکزی نهاوند دارای ۱۱۰ خانوار و ۴۸۰ نفر جمعیت است که شغل اصلی مردم این‌ منطقه کشاورزی و دامداری است.

وی اظهار داشت: ۸ سال است که این روستا به شهر نهاوند الحاق شده و شهرداری در این مدت هیچگونه خدماتی به مردم این منطقه ارائه نداده است.

وی بیان کرد: این روستا دارای شورای اسلامی و دهیاری است و کلیه کارهای خدماتی و زیرساختی نظیر جدول کشی، شن ریزی، آسفالت معابر، نصب سطل زباله، نصب تابلوی کوچه ها و دیگر خدمات انجام می‌شود و جمع آوری پول حمل زباله از مردم نیز توسط دهیاری و شورای اسلامی انجام می شود.

دهیار روستای رضی آباد گفت: تنها نهادی که از شهرداری در روستا خدمت می کند پلیس ساختمان است.

وی بیان داشت: اگر رضی آباد به شهر تبدیل شود همه زمین های بکر و باغات کم کم از بین می روند و کشاورزی و معیشت مردم نابود می شود.

ظفری افزود: وقتی کشاورزی از بین برود مردم دیگر نمی‌توانند دامداری هم بکنند که باعث بیکاری در سطح روستا و وارد آمدن خسارت های جبران ناپذیر می شود.

 

 

وی گفت: نمونه این مشکل در منطقه گل زرد شهرستان اتفاق افتاده که به این آسیب دچار شده است.

دهیار روستای رضی آباد بیان کرد: در جلسه ای که در شورای برنامه ریزی و توسعه استان برگزار شد شهردار نهاوند اعلام کردند که الحاق این روستا به شهر نهاوند کاری اشتباه است و شهرداری نمی تواند به این روستا خدمات دهد و با الحاق این روستا به شهر مخالفت کردند.

وی ادامه داد: نمایندگان بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و شورای شهر و نماینده استاندار نیز با این امر مخالفت کردند و تنها نهادی که موافق الحاق رضی آباد به شهر است نظر مشاور تدبیر شهر است.

ظفری افزود: در سال گذشته به همراه صالحی بخشدار مرکزی نهاوند با هماهنگی هایی که با الماسی معاون سیاسی استاندار داشتیم وی از نزدیک این روستا را دیدند و نظر کارشناس تدبیر شهر را رد کردند که بیاناتی خلاف واقع داده بودند.

وی گفت: در حال حاضر ۸ سال است که مردم این روستا بین شهرداری و بنیاد مسکن بلاتکلیف هستند و جوانانی که چهار سال پیش با ۱۰۰ میلیون تومان می توانستند مسکن معمولی بسازند اما به علت مشخص نبودن شهری یا روستایی بودن منطقه دست نگه داشتند.

دهیار رضی آباد افزود: اما حالا با این مبلغ فقط می شود پی ساختمان را کار کرد و جبران این ضرر برای یک بنده خدایی که کارگر هم هست توسط چه کسی انجام‌ می شود؟

وی عنوان کرد: اگر اشتباه نکنم طبق بند دوم قانون تصمیمات کشوری برای الحاق یک روستا به شهر باید نظر موافق مردم آن منطقه جلب بشود که در مورد روستای رضی آباد اینگونه نبوده است.

ظفری افزود: در گزارشی که مشاور تدبیر شهر داده است نوشته اند شغل اکثر مردم این روستا خدماتی و این روستا چسبیده به شهر است که این‌گزارش کاملا خلاف واقع است.

وی ادامه داد: بیمارستان آیت الله علیمرادیان بین این روستا و شهر نهاوند قرار دارد و فاصله ای ۵۰۰ متری بین این بیمارستان و روستا است و شغل مردم هم‌کشاورزی و دامداری است.

دهیار روستای رضی آباد گفت: مردم این‌ منطقه می خواهند روستا بمانند و هرگونه نامه نگاری بوده توسط دهیاری انجام شده است اما کسی پاسخگوی ما نیست.

وی اظهار داشت: یک‌ نکته مهم اینجا است که اگر مردم دنبال منفعت شخصی به دلیل ایجاد ارزش افزوده برای زمین هایشان باشند باید موافق شهر شدن باشند در صورتی که در روستای رضی آباد این چنین نیست و مردم خواستار حفظ وضع موجود و ساختار روستا هستند.

ظفری در پایان گفت: امیدواریم راهکاری و فکری به حال مردم این منطقه بکنند تا از این بلاتکلیفی خلاص شویم و مشکلات حل شود.

 

دیدگاه شما