تازه های سایت

کد مطلب: 46283
19. خرداد 1400 - 8:06
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند از تحویل یک بهله جوجه "سارگپه" توسط آتش نشان کارخانه سیمان این شهرستان به این اداره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مهرداد سلگی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: یک بهله جوجه سارگپه توسط آقای والهی آتش نشان کارخانه سیمان نهاوند و حامی محیط زیست تحویل اداره محیط زیست نهاوند شد.

وی اظهار داشت: سارگپه، پرنده ای شکاری از راسته شاهین سانان و قوشیان است که از عقاب کوچک تر است و جثه ای متوسط و توپُر، سری کوچک و گرد روی گردنی کلفت، بال های پهن و دمی کوتاه دارد که رنگ پر و بال آن بسیار متنوع است.

سلگی افزود: این گونه از جمله پرندگان شکاری است که از حیوانات کوچک نظیر خرگوش و پرندگان کوچکتر تغذیه کرده و نقش بسیار مهمی در کنترل جمعیت جوندگان دارد.

رئیس اداره محیط زیست نهاوند گفت: هر ساله با آغاز فصل تخم گذاری پرندگان، جوجه های تازه متولد شده که اکثرا به صورت غیرطبیعی از مادر خود دور افتاده و تنها شده اند توسط چوپانان و حامیان محیط زیست به عوامل محیط زیست سپرده می شوند.  

وی ضمن توصیه به همشهریان و دوستداران محیط زیست در خصوص پرهیز از جابه جا کردن جوجه و بچه های این پرندگان وحیوانات، افزود: در صورت مشاهده چنین مواردی اگر شهروندان احساس مسئولیت می کنند از دست زدن و نوازش حیوانات خودداری کرده و تنها مورد را به محیط زیست اطلاع دهند چرا که اگر حیوانات از طبیعت جدا شوند چه بسا که دیگر قابلیت انطباق و بازگشت به طبیعت را از دست داده و از چرخه زیستی خود خارج شده و حالت طبیعی خود را از دست می دهند.

سلگی در ادامه از نمونه برداری از آب سراب ملوسان توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست نهاوند خبر داد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: این کار به منظور آگاهی از روند وضعیت کیفی آب سراب ملوسان جهت ثبت این منطقه جز آثار ملی و همچنین در جهت کنترل هر چه بهتر منابع آلاینده و بهبود کیفیت انجام شد.

سلگی افزود: نمونه های آب گرفته شده جهت آنالیز پارامترهای شیمیایی در آزمایشگاه اداره محیط زیست شهرستان نهاوند و نمونه آزمایش میکروبی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان ارسال شد.

وی همچنین از پایش و نمونه برداری از واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی خبر داد و گفت: این نمونه ها جهت پایش از خروجی سیستم تصفیه خانه این واحدها انجام شد.

دیدگاه شما