تازه های سایت

کد مطلب: 4598
25. آبان 1391 - 7:57
به گزارش سایت گرو: همایش بزرگ هیئات مذهبی نهاوند با هدف بررسی و آسیب شناسی مراسم عزاداری محرم برگزار شد.
همایش بزرگ هیئات مذهبی نهاوند برگزار شد/ منبرها خسته کننده نباشد
به گزارش سایت گرو: همایش بزرگ هیئات مذهبی نهاوند با هدف بررسی و آسیب شناسی مراسم عزاداری محرم برگزار شد

 امام جمعه نهاوند در این مراسم که عصر سه شنبه در مسجد امام خمینی نهاوند و با حضور مسئولان و هیئت امنای هیئات مذهبی این شهرستان برگزار شد، گفت: کانون سازندگی مساجد و هیئات مذهبی بر دو محور استوار است.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی اظهار داشت: یک محور افرادی هستند که باید مهذّب و متدین بوده و با تجربه کافی در قسمت های مختلف یک هیئت وجود داشته باشند تا مسائل مختلف مدیریتی و فرهنگی و مذهبی را هدایت و سرپرستی کنند.

وی گفت: نباید افرادی که به هر دلیلی مردم آنها را به خوش نام نمی شناسند در کادر اجرایی هیئت مذهبی وارد شوند.

وی با بیان اینکه حضور این افراد در مراسم عزاداری امام حسین (ع) اشکالی ندارد، گفت: خانه سیدالشهدا و عزاداری برای اهل بیت برای همه آزاد است.

وی با بیان اینکه تمام مردم به اخلاق و توصیه های اخلاقی نیاز دارند، اظهار داشت: به همین منظور باید از روحانیون و علما در ماه محرم و صفر برای ارائه سخنرانی پر محتوا و غنی دعوت و مردم را با ابعاد مختلف فرهنگ عاشورا و هدف آن آشنا کرد.

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه مردم حق دارند از بعضی منبرها خسته شوند، گفت: برخی حرفها تکراری است و منبری که مایه قرآنی و حدیثی ندارد بازدهی نخواهد داشت.

وی در مورد آسیب های عزاداری ایام محرم گفت: برخی مسائلی که اکنون به عنوان آسیب مطرح می شود شاید از سوی عده ای از مردم پسندیده و مطلوب باشد.

سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی نهاوند نیز گفت: حرکاتی مانند بستن خیابان ها برای عزاداری، بلند بودن صدای بلندگو در مساجد، استفاده از تشریفات بیشمار و اضافی و یا راه انداختن چندین ماشین مختلف در جلوی هیئت ها از مصدایق غلط عزادرای ماه محرم است.

حجت الاسلام حسین گروسی اظهار داشت: به روز رسانی ثبت هیئت های مذهبی در شهرستان نهاوند در حال انجام است و طبق چارت جدید هر هیئت باید اسامی پنج نفر را که هیچ گونه سوء پیشنه ای نداشته باشند به سازمان تبلیغات اسلامی معرفی کنند.

وی با اشاره به وجود 240 هیئت مذهبی در شهرستان نهاوند گفت:بعد از ایام سوگواری دهه اول محرم کارگاه های آموزشی اعضاء هئیت امنای هئیات مذهبی نهاوند به صورت ماهی یکبار در سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل می شود.

دیدگاه شما