تازه های سایت

کد مطلب: 13405
9. مهر 1392 - 8:49
پایگاه خبری گرو : فرماندار شهرستان نهاوند گفت: بانک‌ها نظارت کافی و مستمر بر چگونگی هزینه‌کرد تسهیلات پرداخت شده داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری گرو ، مجتبی مولوی صبح دیروز174256036 در شورای هماهنگی بانک‌های نهاوند با اشاره به نقش مهم بانک‌ها در خلق حماسه اقتصادی در کشور اظهار کرد: بانک‌ها به عنوان اصلی‌ترین حامی سرمایه‌گذاران می‌توانند در نهادینه کردن فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حماسه اقتصادی سهم بسزایی داشته باشند.

وی افزود: آنچه باعث نشاط اجتماعی و فرهنگی در جامعه می‌شود ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان است.

فرماندار نهاوند با اشاره به ضرورت همکاری رؤسای بانک‌ها تصریح کرد: رؤسای بانک‌ها باید در مسیر سیاست‌های دولت حرکت کنند زیرا یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های دولتمردان ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار است.

وی تسهیل در فرایند پرداخت تسهیلات به متقاضیان توسط رؤسا و کارکنان بانک‌ها را مهم خواند و افزود:‌ یکی از عمده‌ روش‌هایی که بانک‌ها باید بعد از پرداخت تسهیلات مورد توجه خود قرار دهند نظارت کافی و مستمر بر تسهیلات پرداخت شده است.

مولوی ابراز داشت:‌ باید تسهیلاتی که برای ایجاد اشتغال به طرح و پروژه‌ها اعطا می‌شود دقیقاً در محل پروژه با اهداف از پیش‌ تعیین شده هزینه شود در غیر این صورت نه تنها تسهیلات پرداخت شده در ایجاد اشتغال نقش نداشته بلکه افراد را با کوهی از بدهکاری مواجه می‌کند که برای دریافت کننده تسهیلات و سیستم بانکی موجب بروز مشکلات خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ بخشی از منابع بانکی که برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد در کشور پرداخت می‌شود در محل و مسیرهایی غیر از  اهداف طرح و پروژه هزینه می‌شود بنابراین تقویت قدرت نظارت بانک و دستگاه‌ها و ادارات متولی باید روز به روز قوی‌تر و کارآمدتر شود.

فرماندار نهاوند با قدردانی از همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات توسعه کشاورزی در نهاوند ابراز داشت: همکاری بانک‌های عامل طرف قرارداد به ویژه بانک کشاورزی در نهاوند و فیروزان موجب شده که نهاوند در زمینه جذب و پرداخت اعتبارات مصوب و سهمیه شهرستان به عنوان شهرستان برتر استان شناخته شود و بیشترین تعداد اشتغال در بخش کشاورزی را داشته باشد.

در این نشست مقرر شد رؤسای بانک‌ها با قبول ضمانت‌های معتبر غیر از کارمندان رسمی نهایت همکاری با متقاضیان و سرمایه‌گذاران را در نهاوند داشته باشند./فارس

دیدگاه شما